שבת

האם השם רואה את המאמצים גם ללא הצלחה בנסיון

  • א' סיון התש"פ
אא

שאלה

היי אני בן 13 ואני מנסה לשמור שבת במשפחה חילונית. אני שומר את כול ההלכות כמו לא לגעת בפאלפון ולא להדליק אור וכדומה, בחלק מהשבתות כשהמשפחה שלי רואה טלויזיה קורה מצב שכאשר אני עובר שם אז אני בלי כוונה יוצא לי להסתכל על הטלויזיה לשניה אחת או שאני רואה מזוית העין. או לפעמים אני בטעות בלי כוונה הדלקתי אור ולא שמתי לב ואחר כך נזכרתי והצטערתי אבל אני אחרי זה עדין ממשיך לשמור. האם זה נחשב שחיללתי שבת? והאם השם רואה את ההשתדלות שלי?

תשובה

שלום וברכה

אשריך צדיק יקר שזכית להיות שומר שבת כהלכתה כבר מגיל בר מצוה וכך זכית שנשמתך טהורה בלי רבב כי מעת הגיעך לגיל המצוות אתה כבר שומר את השבת כהלכתה. אין ספק שמעלת שמירת השבת שלך גדולה מאוד, אין קץ לשכרך! זכית לשמור שבת כהלכה למרות כל הקשיים מסביב. שמירת השבת שלך שוה פי אלף ממי שחי בבית שכולם שומרים את השבת ואין לו כל קושי לשמור שבת כהלכה ולא נתקל בניסיון כל שבת מחדש. זכות השבת שלך מגינה על כל עם ישראל ותבורך מפי עליון בכל הברכות.

אמת שאין לצפות בטלוויזה בשבת להנאתך אבל אין כל חשש של איסור כאשר אתה שומע או רואה טלוויזה וכדו' נגד רצונך. הדלקת אור עקב רגילות שלא ברצון היא בגדר של מתעסק וצריך להשתדל ולזכור לא לעשות זאת אבל אין זה חילול שבת. בכל מקרה ברור שאף אם קורה פעם ליהודי להיכשל בחילול שבת חלילה עליו להמשיך ולשמור את השבת ואין החילול הרגעי פוסל את שמירת השבת של האדם לא לפני זה ולא אחרי זה.

ומלבד כל זאת בוודאי שכאשר האדם מנסה לשמור שבת והיצר מכשיל אותו אפילו חלילה במזיד והאדם נשבר לאחר זמן, בוודאי שה' רואה את כל המאמצים והעבודה וה' נותן לו שכר רב על כל המאמצים והעמידה בניסיון אף אם חלילה נכשל בזה.

חזק ואמץ והמשך בדרכך הנכונה וה' יהיה בעזרך שתזכה לעלות מעלה מעלה ולקבל את התורה באהבה ובמשחה ביום חג השבועות יום מתן תורתנו.

בהערכה רבה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:חיזוקשמירת שבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה