שבת

הגעה בשישי שבת להורים

  • י"ד אייר התש"פ
אא

שאלה

שלום וברכה, אנחנו משפחה של שישה אחים ברוך השם ויש לנו סיטואציה קצת מורכבת שנוגעת לשישי ושבת.
אימי מאוד שומרת מצוות עד החמרה, לעומת זאת אבי לא, הנושא הוא על הגעה לקידוש בשישי בערב ושבת בבוקר, אימי לא מכוניות שנגיע על מנת שלא נחלל את השבת אך אבי כן מעוניין שנגיע ובדבר הזה גורם למריבות ביניהם על כך שאנחנו לא מגיעים בשביל לכבד את אימי אך בסופו של דבר אבי נפגע גם הוא מהמצב, כולנו נשואים עם ילדים בלי עין הרע וגרים בערים אחרות מהורינו ולכן הזמן היחידי שיש לנו לצערנו לבקר יוצא בשישי ושבת ולכן אבי מאוד מתעקש על כך שנגיע ונשמור על אחדות גם אם זה בשישי ושבת (שכחתי לציין שאף אחד מהאחים אינו שומר שבת).
האם יש פתרון לנושא שיוכל לגרום לאמא לא להרגיש שהיא לוקחת את החילול שלנו עליה? האם זה נכון בכלל? שזאת אשמתה למרות שהיא אמרה שהיא לא הזמינה אותנו ובאנו על דעת עצמנו ועדיין החילול הוא עליה?
אשמח לעזרה בנושא תודה רבה ושבת שלום.

תשובה

שלום וברכה

הורה אוהב שמבין קצת מה זה שבת ועד כמה חמורה חילולה של השבת לא יכו להסכים לראות את הילד שלו מחלל שבת. גם אם הילד לוקח על עצמו את כל הכרוך מחילול השבת אין זה מסייע להורה לראות את בנו מחלל שבת. משל לבן שרוצה לזרוק את עצמו לתוך האש וכי יש הורה בעולם שיהיה מוכן לראות זאת? גם אם הבן יבטיח שהענוש עליו והכוויה רק שלו ההורים לא יסכימו לכך בשום אופן. האש הינה רק משל חיור לחילול שבת של יהודי ובוודאי עדיף להישאר לבד מאשר לראות את יוצאי חלצינו חלילה עושים רעה גדוהל לנפשם ומחללים את השבת.

עצתי היא שאם הינכם רוצים כל כך לכבד את האמא וכך אכן נאה ויאה הרי שיש לשהות אצלה כל השבת מתחילתה ועד סופה ואז כולם יהיו מרוצים והכל על מקומו יבוא בשלום אולי זה לא הכי נוח לישון בבית ההורים אבל מה לא עושים בשביל כיבוד הורים?  ע

אשמח לסייע עוד ככל הצורך,

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:שמירת שבתכיבוד הורים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה