אמונה

אמיתות התורה גם בעבר

  • כ"ז שבט התש"פ
אא

שאלה

ידוע היום לאור כל הממצאים החדשים של המדענים את אמיתות התורה ביד בורא העולם על ידי נתינת מידע שרק הוא יכול לדעת (כל אשר יש לו קשקשת וכו', סימני כשרות, מולד הירח, מס' הכוכבים וכו'), כל ההתרשמות וההתפעלות בגלל גילויי המדענים שמראים שדעת התורה היא אמת גמורה!
אך רציתי לשאול כיצד היו יודעים בעבר שהמידע הזה אמיתי, כיצד (או אם בכלל) המידע הזה היווה הוכחה לאמיתות התורה? כי בעבר לא היו מדענים שיאמתו את הנתונים...
תודה רבה

תשובה

בס"ד
 
שלום וברכה,
 

אמרו חז"ל: "ואת החזיר כי מפריס פרסה הוא - שליט בעולמו יודע שאין לך דבר שמפריס פרסה וטמא אלא חזיר לפיכך פרט בו הכתוב" (חולין נט, א).

 

גם בתקופת חז"ל היו מוצאים חיות חדשות ומינים חדשים, ותיירים היו מספרים על חיות בארצות רחוקות כמו אפריקה, הפיל והקרנף, ונוכחו לראות שאין בעלי חיים הסותרים את הכלל שאמרה תורה.

כך גם בכל הדגים השונים שמשו הספנים מן האוקיינוסים.
 
 מכל מקום,

ההוכחה לאמיתות התורה נמצאת בראש ובראשונה בהיסטוריה הנסית של עם ישראל, מעמד הר-סיני ועשרת המכות, כמו גם בנבואות שהתגשמו, אשר הוכיחו שליטה אלוקית בהיסטוריה.

 

אנו יודעים שהתורה היא אמת - לא בגלל שמצאנו השוואות מרשימות בין דברי חכמים למדע המודרני, אלא בגלל שיש לנו היסטוריה נאמנה בת אלפי שנים, המתעדת ומאמתת את שליטתו של בורא עולם בעשרת מכות מצרים, בקריעת ים סוף, במשך 40 שנה במדבר, בנבואות לא הגיוניות שהתרחשו לאורך יותר מאלפיים שנה כמתואר בספר הספרים, ועיקר התגלותו של בורא עולם בפני כל עם ישראל במעמד הר-סיני. הנושא הוסבר במאמר "ההוכחה ההיסטורית":

 
אבותינו ואבות אבותינו העבירו בנאמנות את התורה והחגים והמצוות, והיו מוכנים להקריב את חייהם בכל דור על אמיתותה. 
עם ישראל הוא העם היחיד בעולם שקיבל הוראות יצרן מפי אלוקים בפני עם שלם, בהתגלות אלוקית ובנסים המוכיחים את שליטתו בטבע, ואין תורה שהשפיעה יותר על העולם מתורת היהודים. גם קיומו של עם ישראל מוכיח את שליטתו הנסית של הבורא בהיסטוריה, היות ועם ישראל הוא העם היחיד בעולם שהצליח לשרוד כל כך הרבה השמדות ואנטישמיות במשך אלפי שנים, הוא פוזר בכל רחבי העולם, נותר מועט ושרד ללא שלטון וצבא בזמן שכל האימפריות והעמים הקדומים התבוללו ונעלמו - ואף לאחר כל אלה עם ישראל שב לארצו אחרי אלפיים שנות גלות, כשכל מסכת התלאות הזו כבר תוארה מראש בנבואות עתיקות יומן בתורה שמעביר העם היהודי מזה 3300 שנה. אנו יודעים מהו סוד נצחיותו.
 
ראה גם הרצאתו של הרב זמיר כהן על "נבואות ההווה והעתיד שבתנ"ך":


 
וחפש בגוגל את המילים "שיחה גורלית", וקרא חוברת המסבירה הוכחות לעיקרי האמונה לכל הדורות.
 
בברכה,
דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:הוכחותאמיתות התורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה