אמונה

אם ככל שיש ירידה באדם והתרחקות מהאור הגוף מתבלה יותר ומתקצרים החיים מאז בראשית וחטא האדם הראשון והמבול מדוע היום חיים יותר ?

  • ו' חשון התש"פ 
אא

שאלה

הרב זמיר כהן בהרצאתו לפרשת נח אמר כי בתחילה החומר היה קרוב יותר לאור מאשר לחושך ולכן אנו מוצאים כי חיי האדם היו ארוכים יותר ( 800 - 900 שנים ) ומאז חטא האדם הראשון והמבול שהחלה התרחקות נתקצרו חיי האדם ואילו בדורנו ( דור הולך ופוחת ) אנו מוצאים כי החיים התארכו לאין ערוך ?

בברכה ותודה

תשובה

בס"ד
 
שלום וברכה,
  

במהלך ימי הביניים היו מחלות קשות וזיהומים עירוניים שקיצרו את תוחלת החיים לשלושים שנה, אך לא היה זה המצב בכל ההיסטוריה האנושית. 

 

בני האדם מאז ומתמיד היו מגיעים לגילאים של שבעים ושמונים, כמו בימינו: "ימי שנותינו בהם שבעים שנה, ואם בגבורות שמונים שנה, ורהבם עמל ואון, כי גז חיש ונעופה" (תהילים צד, ט-י).

המלבי"ם מפרש שזמנו המקסימלי של האדם הוא 120 שנה על פי דברי הפסוק: "ויאמר ה', לא ידון רוחי באדם לעולם בשגם הוא בשר, והיו ימיו מאה ועשרים שנה" (בראשית ו, א-ג). מנגנון הזדקנות זה נקבע בדנ"א:

https://www.hidabroot.org/article/112577

  

בברכה,
דניאל בלס


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים