חברה והשקפה

התמודדות עם משפחה שלא שומרת תורה ומצוות

  • ה' אב התשע"ט
אא

שאלה

שלום כבוד הרב,
אני בעלת תשובה מספר שנים (כבר נשואה וגרה עם בעלי) ומשפחתי לא שומרת תורה ומצוות. יש במשפחה שמאמינים יותר ויש שפחות אך לא שומרים תורה ומצוות, יש מעט מסורת.
קשה לי עם זה מאוד. אני יודעת שהתורה אמת ושצריך לשמור כשרות, צניעות, שבת וכל שאר המצוות ואני יודעת שהאמונה בבורא עולם ובתורתו היא האמת ודרך החיים שצריכה להיות לנו כיהודים. קשה לי מאוד עם העובדה שהמשפחה שלי לא נמצאת באותה תפיסה. חשוב לי לציין שיש הרבה כבוד במשפחה אחד כלפי השני ומכבדים אחד את השניה, עם זאת זה מפריע לי מאוד כי אני יודעת שהדרך שהם נמצאים בה היא לא דרך התורה. הנושא חשוב לי כי הם יקרים לליבי מאוד ואני אוהבת אותם מאוד. אני מתפללת עליהם שיחזרו בתשובה והרבה פעמים גם אומרת לידם דברי תורה ומדברת על אמונה, אבל אני פשוט מרגישה שאני רוצה לצעוק שיתעוררו ושיראו את האמת ויאמינו בבורא עולם ושיחזרו בתשובה. בעלי אומר שהגישה הזו רק מרחיקה ושזו לא הדרך לקרב, אך זה מה שקיים אצלי בלב.
בעיקר קשה לי מול ההורים שלי (הוריי גרושים ואבי נשוי בשנית)- הם עלו לארץ, אבי הקפיד לשמור על המסורת, אביו היה בעל תשובה, אשתו של אבי מאמינה בבורא עולם אבל מפרשת לעצמה את ההלכות ואימי פחות מאמינה ופשוט אומרת שיש דברים שהיא לא יודעת/לא מבינה בעולם ..
קשה לי גם לראות את הדרך שילדים היום מתחנכים (כמו שגם אני גדלתי) ע"י צפייה בסדרות עם מסרים לא חינוכיים (גם כשנראה תמים- פוקימון וכו', מציג מלא אלימות ורוע. אפילו בסרטים של פעם כמו רובין הוד יש מסרים אנטי יהודיים של גנבה וגילוי עתידות), וכמעט ואפס התייחסות לערכי היהדות וסיפורי התורה בתור ילדים. במיוחד קשה לי כשהילדים האלו הם הילדים של בן דוד שלי ומהמשפחה שלי.
איך אפשר להתמודד עם הרצון לקרב ומצד שני ה"אש" הזו שבוערת לי בלב שלא כל כך מאפשרת לי להיות קולית אלא יותר נסערת מהדיסוננס של המציאות..?
מקווה שהצלחתי להבהיר את תחושותיי ולבטיי,
תודה מראש.

תשובה

שלום וברכה

כל מי שהאמת ברורה לו והאמת בוערת בקרבו לא יכול לראות את אחיו וקרוביו ממשיכים לחיות ללא תכלית וללא הליכה בדרך ה', זה כואב מאוד לראות את אחינו ואחותינו מתעלמים מדרך התורה כאשר אנחנו יודעים שזה האמת וזה הטוב וההולך בדרכי ליבו שלא על פי התורה הולך בדרך לא נכונה וזה פשוט מאוד.

לכן רגשות לבך הם רגשות אמת ויש לתעל את הרגשות לתפילה על הקרובים ותפילה על ישראל שיזכו לראות את דרך ה' ובעז"ה ריבוי התפילה יסייע להם להביא הרהורי תשובה אל ליבם ושיזכו כולם ללכת בדרך ה' - בדרך התורה. גם אם את לא רואה את ההתקדמות מיידית הרי שסוף התלפילות לפעול ובעז"ה יבואו עוד רחוקים לתת כתר מלוכה לבורא עולם.

בהצלחה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:תשובהבעלת תשובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה