האם יש הוכחה שארע מבול?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב שאלתי בקשר לסיפור במבול של ימי נח .. מתואר הצפה מוחלטת וקטסטרופה שהתרחשה לפני כ -5000 שנה חייבת להיות הוכחה מדעית לקיום המבול האם יש כזאת ומדוע אצל עמים שכנים לנו ( בבל אשור שומר וכו) מתוארים סיפורים ממש דומים למבול עם תאור של בניית תיבה עם דימיון רב לסיפור המבול בבראשית

תשובה

שלום

ליתר דיוק המבול התרחש לפני 4112 שנים. אילו היה נמצא איזה פתק בלוי מגנזי ממלכת אשור הקדומה המתעדת את המבול היה בכך משום הוכחה מדעית - ארכיאולוגית, כך ויתר על כך, סיפור המבול המפורט בתורה, שניתנה אחרי 800 מאות שנה אחרי המבול לעיני כל ישראל על הר סיני, בוודאי שהיא הוכחה מדעית קיימת שאינו נופל מערכה של המגילה הבלויה מבית גנזיו של המלך האשורי דאז, ואין צורך בשום הוכחה מדעית מן החוץ. [הטיעון שהתורה הומצאה על ידי בני אנוש במשך השנים, ועם כל זה התקבלה ללא עוררין אצל העם היהודי הידוע כעם קשה עורף וכעם שאינו מקבל תכתיבים ואמונות טפילות, היא טיעון כל כך תלושה מהמציאות עד שאין כלל צורך להכחיש אותה!].

יעקב אבינו עוד זכה לדבר עם אחד מניצולי המבול `שם בן נח`, הם חיו ביחד כחמישים שנה, ובוודאי סיפר שם ליעקב כל מה שהיה במבול, יעקב סיפר על כך לבני נכדיו שהם קבלו תורה על הר סיני, כך שאילו לא היה המבול סיפור מקובל אצל מקבלי התורה, הם היו מציגים שאלות למשה רבינו איך אתה מספר על מבול שהיה לפני 800 מאות שנה כשאני לא שמעתי את זה מסבא שראה אחד שעוד היה חי בזמן ההוא, כך שברור שאי אפשר להמציא סיפור מדהים כל כך רק כ800 שנה אחרי.

מלבד זאת, כדבריך, המבול מתועד אצל כל האומות השכנות שחיו באיזור הזה, וגם הם כמונו יצאו מבני נח אשר היו בתיבה וספרו אחר כך לבניהם ונכדיהם על מה שהיה בדיוק, ומה שהם מספרים זה כלל לא סיפור אחר כפי שהבנת, אלא בדיוק אותו סיפור שהתורה מפרטת, אלא שאין להם את הפירוט העשיר כפי שנמסרה למשה על הר סיני.

בנוסף לכך, לדעת הרבה מדענים יהודים מאמינים כל אותם דברים שמוצאים במעמקי האדמה ונראה מהמחקרים והבדיקות שהן מלפני מליוני שנים לכאורה, [מלבד שיש מדענים החולקים לגמרי על סוגי ההוכחות האלו], הרי שענין הקטסטרופה של המבול יכלה להביא לכך שיקברו באדמה עצמים במצב שיהא נראה אחר כך כאילו הוא מלפני מליוני שנים. בהצלחה -מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה