אמונה

התקופה הניאוליתית

  • י"ד תמוז התשע"ט
אא

שאלה

נתקלתי לאחרונה במושג של התקופה הניאוליתית שזה מתוארך ל10,000 לפני הספירה... ועוד שטויות כאלה
ושאלתי היא איך הם מתאריכים את השנים האלו?
ע"י שושלת עדויות אנושית או ע"י נתונים במעבדות?
כי הרי אנו יהודים מאמינים בני מאמינים יודעים שהעולם קיים רק ה' תשע"ט שנה...?

תשובה

בס"ד
 
שלום וברכה,

נתחיל בכך שמאובן אינו אלא אבנית, שהחליפה את העצם המקורית. אין שום דרך מדעית לתארך אבנית. כך שהתארוכים נעשים על פי השערות על הקרקע, ולא המאובן עצמו - שיכול לנוע בקרקע. 

גילם של מאובנים אינו בגדר עובדה אמפירית.  לא קיימות אפילו שתי שיטות תארוך המניבות גילאים זהים בקביעות, כך שלא קיים אף מבחן של ביקורת-מדעית המסוגל לאמת או להפריך את השערות התארוך. חוקרים נוהגים לקבוע גילאים, בכל פעם, באמצעות שיטת תארוך בודדה, ולאחר מכן מצרפים להשערה זו את כל המאובנים מאותו מין שנמצאים ברחבי העולם.

מה שמקומם הוא, שהשכבות כלל אינן מסודרות באופן כרונולוגי כפי שמציגים ספרי הלימוד לקהל הרחב. שלדי דינוזאורים נמצאים לרוב על פני השטח. ד"ר מייקל נווקק, מנהל האוצר למחקר פליאונתולוגי בארה"ב, מסביר: "רוב מאובני הדינוזאורים נמצאים שוכבים ממש על פני השטח, אך הם לא אמורים להיות חשופים לגמרי, לפעמים מוצאים זנב על האדמה, ואז לחפור לכיוון הגולגולת. לכן חשוב פשוט ללכת בשטח ולהסתכל. זה הצעד הראשון במציאת דינוזאורים".
(Michael Noavacek, Provost of Science, Curator Division of Paleontology)

שיטת הכִּיוּל המדעי: חוקרים מתעלמים בדרך קבע ממאובנים שאינם תואמים את "גיל" השכבה שבה הם נמצאו, ומכנים אותם בשם "אנומליות". מחקר מקיף בנושא זה הציג למעלה מ-200 פרסומים מדעיים על "אנומליות" של מאובנים (חפש בגוגל: "creationwiki Anomalously Occurring Fossils".
מאובנים של דינוזאורים נמצאים אף לצד יונקים. ד"ר דונלד בארג' (Dr. Donald Burge), אבולוציוניסט, מעיד במחקרו: "אנו מוצאים מאובני יונקים כמעט בכל אתרי החפירה שלנו למציאת דינוזאורים. הם לא זוכים להתייחסות...". 

במציאות אנו מוצאים את כל בעלי החיים בכל השכבות.

אין במציאות "שכבות מאובנים" מסודרות, כי קיימת תנועה תמידית של שכבות הקרקע, אשר נעות, מתחברות זו בזו, עולות זו על גבי זו, כך שמאובנים מכל סוג נמצאו למעשה בכל גובה בקרקע. מאובני דינוזאורים נמצאים בדרך כלל על פני הקרקע, ולא בעומק רב.

אבולוציונים נוטים להציג מאובנים לפי התיאוריה של "העץ הפילוגנטי" - כך שבעצם ירו את החץ ואז סימנו את המטרה סביבו. התיאוריה קבעה את מיקום המאובנים בהיסטוריה, ולא המאובנים יצרו את התיאוריה.

בנוסף, צריך להוסיף לנאמר, שישנה סתירה גדולה מאוד לכל שיטתם, שכן ההיסטוריה האנושית בכל ארצות העולם אינה חוצה את ימי נוח, כ-4300 שנה בקירוב.

אפילו סין, שהיא התרבות העתיקה ביותר שמוכרת לנו, מספרת כי התחילה לפני 4000 שנה בקירוב.
כעת, החוקרים מעוניינים לייחס תקופות עתיקות יותר לאנושות על פי תיאורית האבולוציה, אך ההיסטוריה האנושית סותרת זאת. אילו היו בני אדם חיים בעולם עשרות אלפי שנים - ללא ספק היו בעולם שלנו מסורות היסטוריות וספרי היסטוריה בני יותר מ-4300 שנה.
  
האמת צריכה להיאמר, שכאשר אנו מוצאים כתובת עתיקה, אם אין לנו תיעוד היסטורי של הכתובת הזו בעם - לא נוכל לדעת בשום אופן בוודאות מתי היא נכתבה. תיארוך של פחמן 14 רחוק מלהיות מדוייק מעבר לאלפי שנים ספורות, ואפילו החוקרים מרשים לעצמם להזיז את התאריכים של התיארוכים לפי התיאוריות. נא לראות את הכותרת "האם קיימות תרבויות עתיקות", ועדיף לקרוא את המאמר כולו:
https://www.hidabroot.org/article/98519
 במאמר שלעיל תוכל לקרוא על עוד הרבה תרבויות אחרות מכל רחבי העולם שמספרות על המבול של נח. דבר המעיד על כך שהם בניהם של נח: שם, חם ויפת, כפי המתועד בתורתנו הקדושה.
 
התורה מגלה לנו שכל העמים בעולם הם צאצאי נח: שם, חם ויפת, ששרדו את המבול. לפיכך הגיוני שנמצא בעמים שונים מרחבי העולם סיפורים ואגדות ששמעו מאבותם על המבול של נח.
ואכן, מסתבר שכל התרבויות בעולם כולו מעבירים מסורת היסטורית ואגדית על מבול קדום שהכחיד את כל היצורים החיים, ורבים מהם מתארים את נח והצלה של משפחה אחת בתיבה ששרדה את המבול. כיצד ייתכן שתרבויות שרחוקות זו מזו יבשות וימים מספרות סיפור דומה על מבול כלל עולמי ועל התיבה של נח, אם לא שמעו את הסיפור מאבותם - שם, חם ויפת - בני נח ששרדו את המבול? זוהי איפוא הוכחה נוספת למסופר בתורה.
  
נ.ב.
הידעת שה"שומרים" לא באמת נקראו בשם "שומרים"? זהו השם שהמציא להם חוקר צרפתי שחי לפני יותר ממאה שנה. אף אחד לא יודע איך השומרים כינו את עצמם, או איך נקראה מדינתם. ייתכן שהשומרים היא תרבות שחיה לפני המבול, ואולי הם היו בני העיר המפורסמת והגדולה שבנה קין, כמסופר בתחילת ספר בראשית. מכיוון שהשומרים נכחדו, לא ניתן לדעת הרבה על הכרונולוגיה והתקופה שלהם. גם לגבי התיארוך, יש לדעת שמחצית החיים של פחמן 14 לא עולה על 6000 שנה, כך שגם מבחינה מדעית כל תאריך שהוא מעבר למספר אלפי שנים - אינו אמין ואינו מדוייק.

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:גיל העולםניאוליתית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה