מה התביעה על הגויים?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב, יש לי מספר שאלות בנושאים שונים ואודה לכם על תשובה: 1.בספר תהילים מופיעים איזכורים של גלות בבל, למשל תיאור של ישיבה על גדות נהר בבל ובכי על הגלות מירושלים. כידוע, דוד המלך חי כמה מאות שנים לפני הגלות. לדעתי, יש בכך רמיזה שאותם חלקים לא נכתבו ע"י דוד בתקופתו. איך אנו יודעים שספר תהילים נכתב ע"י דוד המלך מי קבע זאת או עסק בכך 2. נאמר לי שההבדל בין גויים ליהודים הוא שלגויים אין נשמה אלא רק נפש, מה הכוונה בספר בראשית נאמר שהקב"ה ברא את אדם וחווה בצלמו ובדמותו, האם אין הכוונה שלכל בני האדם יש מימד רוחני שתכונותיו קדושות כאלוקים (בנויים מאותו "החומר") ואז, איך ניתן לאמר שלגויים אין נשמה 3. בקשר לגויים, אני מבינה שיש הבדל בתפקיד של היהודים לעומת שאר בני האדם. אבל גם לגויים (או לפחות לחלק גדול מהם) יש צורך בהתפתחות רוחנית, התקרבות לה` וכו`.. איך הגויים יכולים לדעת מיהו ה` ומה רצונו אם אסור להם ללמוד תורה ואיך ניתן לצפות מהם לא להיות בעלי דת ופולחן אחר (נצרות, איסלאם, הינדואיזם) בלי שקיבלו הכוונה ברורה למה שהם מצופים (7 מצוות בני נח וכו`) תודה רבה על האתר, אתם עושים עבודה נפלאה.

תשובה

שלום וברכה

1.מבואר במדרש תהילים, שהראה הקב"ה לדוד את חרבן הבית, ושיגלו הלווים לבבל , ולאחר שראה דוד זאת, אמר דוד על נהרות בבל,ולכן נכתב בלשון עבר.

2.בגופות בני ישראל המשיך הקב"ה אור עליון הנקרא נשמה, ששורש הנשמה מתחת כסא הכבוד, הנשמה הזאת הוא חלק אלוה ממעל, והוא גבוה יותר משורש ההאצלה הנקראת בשם `מלאך`. לעומת זאת, בגופות הגויים לא המשיך הקב"ה את אותו אור עליון, מאחר והם מיאנו לקבל את התורה הקדושה המאוחדת בשורש נשמת ישראל, לכן לא זכו להמשכה עליונה הזאת של הנשמה היהודית, והשורש המחיה ומקננת בגויי הארצות היא הארה תחתונה משבעים כוחות עליונים, שהם הרבה הרבה נמוכים ממעלת נשמות ישראל.

3. לגויים מותר וחייבים הם ללמוד את שבע המצוות שלהם, ובכללם אמונה בבורא. בהצלחה בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה