מדוע נבראו הכוכבים והגלקסיות, ומדוע אשה נדה טמאה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אשמח לקבל תשובה במייל לשאלותי. מדוע ה` ברא כל כך הרבה כוכבים וגלקסיות אם כל מה שבן אדם צריך זה שמש וירח וקצת כוכבים בלילה. שאלה שניה. למה אישה נידה היא אישה טמאה אצל החרדים, האם הדם שמשמש "בית " לעובר ואם אין הריון נפלט החוצה. מה טמא בזה

תשובה

שלום וברכה

לכל כוכב יש תפקיד מסויים שהוא ממלא, כדי שהכל יהא מתנהג כמו שצריך ועדיין איננו יודעים הכל. עוד סיבה לבריאת כל הכוכבים להביא את האדם ליראת ה` וכמבואר בדברי הרמב"םהלכות יסודי התורה פרק ב הלכה א האל הנכבד והנורא הזה מצוה לאהבו וליראה אותו שנאמר ואהבת את ה` אלהיך, ונאמר את ה` אלהיך תירא. הלכה ב והיאך היא הדרך לאהבתו ויראתו, בשעה שיתבונן האדם במעשיו וברואיו הנפלאים הגדולים ויראה מהן חכמתו שאין לה ערך ולא קץ מיד הוא אוהב ומשבח ומפאר ומתאוה תאוה גדולה לידע השם הגדול א כמו שאמר דוד צמאה נפשי לאלהים לאל חי, וכשמחשב בדברים האלו עצמן מיד הוא נרתע לאחוריו ויפחד ויודע שהוא בריה קטנה שפלה אפלה עומדת בדעת קלה מעוטה לפני תמים דעות, כמו שאמר דוד כי אראה שמיך מעשה אצבעותיך מה אנוש כי תזכרנו, ולפי הדברים האלו אני מבאר כללים גדולים ממעשה רבון העולמים כדי שיהיו פתח למבין לאהוב את השם, כמו שאמרו חכמים בענין אהבה שמתוך כך אתה מכיר את מי שאמר והיה העולם. עכ"ל .

ענין הנדה מבואר אכן שאחד הטעמים לטומאה, שהוא כטומאת מת, אשר דבר שהיה מיועד לחיות, במותו יתקבצו אליו כוחות הטומאה, ולא יסתלקו ללא טבילת האשה. אך יש לזכור, כי כל הטעמים על מצוות התורה הם רק להטעים את הדבר בעיני הבריות, אך עיקר הסיבה לקיום המצות היא כי כך ציוה עלינו הבורא, מטעמיו הידועים לו בלבד, ואנו מנסים להתבונן במה שהורשינו להתבונן. ודרוש וקבל שכר.

בהצלחה בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה