האם הסיאנס הוא אמת?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב וברכות על האתר המצויין שלכם שאצלי במועודפים הרבה זמן ואני הולך מידי פעם להרצאות של כבוד הרב זמיר כהן. לפני כן רציתי לציין שאני לא עשיתי סיאנס מעולם ואין בכונתי לעשות ואני מודע לסכנות. ראיתי באתרים שאתם מפרסמים כמו האתר "על טיבעי" ועוד על סיאנסים שנערכו ושיחות בין המישתתפים. שאלתי היא האים יכול להיות שהתשובות שאותם עורכי סיאנס מקבלים ,הם לא מאותם מתים כפי שהם חושבים? האים הכוס זזה וכל התשובות הם משין דלתים? (אני לא רוצה ליכתוב את שמם על מנת לא לחזקם)הרי בכוכם לדעת את מה שבראשנו ומכאן בא שמם,כי הם שודדים את מחשבתנו,האים יכול להיות שלמעשה הם אלו שמזיזים את הכוס ואים כן איך אפשר להבחין? הייתי מאד שמח לתשובה , אפילו מורחבת אשמח מאד ותודה מראש.

תשובה

שלום וברכה

מכיוון שהסיאנסים נעשים במקומות מיושבים בבני אדם, וגם הסיאנס עצמו נערך בקבוצה, לכן לא יתכן שהעניין סובב סביב שדים, כי לשדים אין רשות להסתובב במקומות מיושבים מאז שגירש אותם אחד מגדולי האמוראים שנקרא "אביי" או "נחמני", שלא יסתובבו בחברת בני אדם, והשדים קבלו על עצמם את הגירוש כמבואר בתלמוד (סוף מסכת פסחים).

כמו כן השדים אינם מתחברים לבני אדם כשהם נמצאים בקבוצה של יותר משלשה, וסיאנס הנערך בקבוצה גדולה, ברור שהקשר הוא עם רוחות של מתים שהם אינם מוגבלים בהגבלות הנ"ל.

והקב"ה ישמור על עם ישראל - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה