שאל את הרב - כללי

מהו בשר כשר?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

מה זה בשר כשר עפ" התורה? ומה פרוש?

תשובה

שלום

בשר כשר, פירושו, בשר שכשר לאכילה ליהודי על פי התורה. התורה הק` ציוותה הרב מצוות וקבעה גבולות למאכל של האיש היהודי, ראשית כל יש לברר אם מין החי הוא מכלל אלו שיש להם סימני הטהרה שקבעה התורה לבהמות וחיות טהורות, כמו כן יש סימנים מיוחדים לעופות טהורים, וכן לדגים טהורים. אחרי שווידאו כי המין שלפנינו טהור, יש לשחוט אותו בצוואר על ידי שוחט שיודע את אלפי! ההלכות הקשורים במעשה השחיטה.

אחרי שהשחיטה עברה כדין יש לבדוק באברים פנימיים מסויימים אם אין שם חיסרון או פגם שיכול לקבוע את המין הנשחט כ`טריפה` האסורה באכילה לאיש יהודי. אחרי שהבשר עברה את כל הבדיקות הנ"ל, יש למולח אותו על פי מאות הלכות מליחה שקבעה התורה, בכדי להוציא מן הבשר את הדם האסור באכילה באיסור חמור של `כרת`.

אחרי שהבשר נבדק מבחוץ, נשחט, נבדק מבפנים, נמלח, הודח, מקבל הבשר חותמת של רב גדול כי הבשר שלפנינו "כשר", והוא מחתים עליו חותמת או שני חותמות, ואז, ורק אז, אפשר לקנות את הבשר הכשר. לציון, כי ישנם רמות הרבה בדרגות הכשרות של הבשר, וישנו בשר הכשר רק לפי שיטה מסויימת, ויש בשר הכשר לפי כל הדעות, וזה מקבל חותמת של "גלאט - כשר". כיום ניתן להשיג בשר כשר כמעט ברוב המקומות על פני הגלובוס.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:בשר כשרהלכות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה