תורה ומדע

בנושא העידן הנוכחי החדש והיהדות

  • ל' אדר א' התשע"ט
אא

שאלה

שלום כבוד הרב
חוקר בשם נסים הרמיין גילה שבכל פרוטון נצורה אנרגיה השווה למסת כל הכוכבים ביקום הנראה. והדרך היחידה שהוא מצא להסביר זאת היא המצאות חור שחור בלב כל פרוטון. הוא קיבל פרס והכרה על עבודותיו ומשמש ראש לנושא חדש במדע על תאוריית השדה המאוחד.
ואני חושב - הוא אומר יש כח אינסופי בלב כל דבר המסוגל להכיל בתוכו יקום שלם המחולל את המציאות בכל רגע ורגע. ושלא ניתן לראותו. ושהאנרגיה הזו נמצאת בחלל המצוי בכל מקום. את אותם דברים אומרים חכמינו אלפי שנים. האם יכול להיות שסוף סוף הם מבינים ושניתן להתחיל לדבר לשאת ולתת, לפחות עם חלק מהם, מתוך האחדות? הרי זה עידן חדש... אשמח לשמוע את דעתך בנושא. ולהעמקה תוכל לחפש בגוגל Unified field theory. רק אוכל להוסיף שהעבודה של אותו חוקר אירני דווקא קרבה אותי מאד לשורשים וממקום מאד רחוק הגעתי לאומן בראש השנה האחרון. כל טוב ושיהיה רק טוב

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

אמנם הנושא תאורטי בלבד, אך תודה על השיתוף.

החיזוק הגדול ביותר מגיע, כאשר מבינים, שאין הבדל אמתי בין טבעי לעל-טבעי, כי הכול מונהג בהשגחה עליונה. 

המדע הרי הוכיח שאפילו ברגע זה קיימת חוקיות בטבע, שבלעדיה היה היקום חוזר לתוהו ובוהו. אך אין כל סיבה רציונלית שתחייב את פעילותם התמידית של חוקי הטבע, מכאן מוכח שישנה שליטה אלוקית על היקום אפילו ברגע זה, השולט בחוקים ומחייה אותם בבחינת "המחדש בטובו בכל יום תמיד מעשה בראשית". בלעדי השגחתו התמידית, לא היה דבר שיחייב את המשך הקיום והחוקיות שיש בעולם, והיקום פשוט היה חוזר לתוהו ובוהו, כפי שלהבדיל, תוכנה במחשב לא תמשיך לפעול ללא שיש אספקת חשמל קבועה.

עלה והצלח.

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:בריאהכוכבים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה