חברה והשקפה

מה יהיו ההנאות בעולם הבא?

  • י' אדר א' התשע"ט
אא

שאלה

 שלום כבוד הרב, מה יהיו ההנאות בעולם הבא? האם יהיה כדורגל בעולם הבא?

תשובה

שלום וברכה,  

מדוע אתה נהנה ממשחק כדורגל, ונמלים וקיפודים לא נהנים ממשחק כדורגל?

מדוע ילד לא חושב על זוגיות, ואילו אדם בוגר רוצה מאוד בזוגיות?

התשובה היא שאלוקים קבע את רגשותינו, והוא יכול להחליף את הרגשות, ולתת לאדם הנאות גדולות יותר ממה שידע עד כה.

בעולם הזה אנו דומים לילדים קטנים שבוכים בגלל סוכריה ורוצים מכונית מפלסטיק, אך יגיע יום שנתבגר מאותן הנאות, ונכיר הנאות הרבה הרבה יותר גדולות ונפלאות. הנאות הנשמה.

 אנו למעשה נשמות רוחניות בתוך גוף, ולכן חשים רצונות גופניים שונים, כאשר מעליהם נמצאות הנאות הרבה יותר גבוהות - הנאת הנשמה. אלוקים קבע ממה נהנה ועד כמה, ומסר לנו הוראות יצרן להשגת המיטב בחיינו, ולחיי העולם הבא.

בעולם הבא אין גוף ולא כדורגל, אך יש את מקור ההנאה - בגללה אתה מחפש הנאות של משחק בעולם הזה. בעולם הבא קיימת הנאה הרבה הרבה הרבה יותר גדולה ממשחק כדורגל.

  לכן חשוב שתצפה בקביעות בשיעורי תורה, תגיע לשיעורי תורה, כדי לפתוח בלבך את המשיכה להנאות הרוחניות הגבוהות מכל.

כל דבר שאנו מחשיבים לטובה בעולם הזה, וכל הנאה או שמחה שהרגשת אי פעם בחייך - הגיעה רק ממנו יתברך. הוא יודע בדיוק מה יעשה אותך אדם שמח ומה יעשה אותך אדם עצוב, ומה היא התועלת האמיתית שלך.

אין ספק שמי שברא את כל העולם הזה - ללא ספק יותר חכם ממני וממך, ויודע את מה שאנחנו לא יודעים וגם לא מסוגלים להבין בעולם הזה. רק בורא אינסופי מסוגל לברוא יקום כל כך גדול, וגוף כל כך מתוחכם. הוא יודע את העבר ההווה והעתיד, וכל מה שקורה בעולם. הוא מי שברא את כל תכונות הנפש שלך, את האינטליגנציה שלך, את הכשרונות שלך, את הרצונות הפנימיים ביותר שלך, את המחשבות שלך, הרגשות שלך, וכל מה שקיים בעולמך. והוא יתברך בחר לברוא אותך ולהוריד אותך לעולם הזה, ונתן לך את הגוף הזה, ואת החיים האלה, כי הוא יודע שהמסלול הפרטי שהטווה לך יוביל לבסוף לטובתך.

כותב הרמח"ל בפרק הראשון של מסילת ישרים:

"והנה, מה שהורונו חז"ל הוא: שהאדם לא נברא אלא להתענג על ה' וליהנות מזיו שכינתו, שזהו התענוג האמיתי והעידון הגדול בכל העידונים שיכולים להימצא. ומקום העידון הזה באמת הוא העולם הבא, כי הוא הנברא בהכנה המצטרכת לדבר הזה. אך הדרך כדי להגיע אל מחוז חפצנו זה הוא זה העולם. והוא מה שאמרו ז"ל (אבות ד, ו): "העולם הזה דומה לפרוזדור בפני העולם הבא". והאמצעים המגיעים את האדם לתכלית הזה, הם המצוות אשר ציוונו עליהן האל יתברך שמו. ומקום עשיית המצוות הוא רק העולם הזה".

בעזרת השם תזכה להכיר את ההנאות הגדולות ביותר בחיים - קרבת אלוקים, אז תהיה מאושר ושמח.

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:עולם הבאהנאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה