חברה והשקפה

האני במראה - תיאוריה של מיד

  • כ"ח שבט התשע"ט
אא

שאלה

שלום רב,
לא ממש שאלה..אלה סוג של לבטים שעולים לי על מה מקשה עלי לחזור בתשובה, ועל המשיח להגיע..

יש תיאורטיקן שנקרא מיד..הוא קורא לתיאוריה שלו "האני במראה". זאת אומרת שהאדם הוא לא מה שהוא חושב שהוא, והוא לא מה שחושבים שהוא, אלא הוא מה שהוא חושב שחושבים שהוא.
אני תמיד השתדלתי לשמור תורה ומצוות מה שיותר לפי ידיעותיי ויכולותי..בא מבית חילוני, מושב נידח לגמרי בחור שבורא עולם לא זוכר שהוא ברא בכלל..
עברתי לעיר ונתקלתי בחברה חרדית..
כמים הפנים לפנים כך לב האדם לאדם - ראיתי\הרגשי את הזלזול כלפי..הם הסתכלו עלי כחילוני גמור וצר לי להגיד אבל נאנסתי דווקא על ידי הציבור החרדי ירא השמיים ומאוד נפלתי..
לשניה אחת לא הרגשתי פחות יהודי מאף אחד ומכל מצווה נהנתי והתפעלתי והודתי לבורא עולם שנתן לי את הזכות להיות יהודי ולקיים מצוות. (נכון שלא את כולן עדיין, אבל אף אחד לא נהיה מלאך ביום אחד ואפילו לבורא עולם לקח 6 ימים לברוא את העולם).
אבל אז כשראיתי איך מסתכלים עלי כאחד שלא שווה כלום ועוד אומרים לי משפטים כמו "אתה מקיים רק חלק מהמצוות זה הכי גרוע - אתה שם רצונו של בורא עולם לפני שלך, וכשנוח לך אתה שם את רצונותיך לפני רצונותיו".
או דברים כמו "אתה מתנחם בכמה מצוות שאתה מקיים ותו לא".
במקום לשמוח בשמחתי שאני מקיים לפחות קצת מצוות בינתיים רק מורידים לי ומסתכלים על מה אני לא עושה..
הקיצר, מאוד נפלתי..סליחה אני אתקן, לא נפלתי אבל מאוד מתקשה פתאום לקיים את הקצת שאני כן עושה רק בגלל הסתכלות עקומה של אחרים.
עם ישראל לא חוזר בתשובה? שווה לבדוק למה באמת..מה כל כך מקשה עליו..אני כבר הבנתי.

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

איני יודע באלו חרדים נתקלת, אך רוב החרדים ודאי לא מדברים כך. עובדה שהארגונים הגדולים ביותר בארץ לצדקה וחסד כמו עזר מציון וחסדי נעמי נעשים לכל עם ישראל, ולא מפלים בין יהודי ליהודי.

אני בעצמי חוזר בתשובה, ובישיבה לחוזרים בתשובה לימדו אותנו לא לשנות את הלבוש בשנים הראשונות, ולא לקפוץ שתי מדרגות בבת אחת ברוחניות, אלא לאט לאט לפי היכולת. נראה לי שנתקלת באנשים שלא יודעים את דרכה של תורה, וצריך לרחם עליהם שמרחיקים במקום לקרב.

התורה דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום!

 כל קיום מצווה היא יהלום. אני בטוח שהקב"ה אוהב אותך מאוד, ורוצה שתתקרב אליו. אתה עומד בנסיונות קשים שמנסים להרחיק אותך מדרכו, אך אלו רק נסיונות ולא האמת. 

אני מעריך את ההתקדמות שלך, ובטוח שרבים כמוני יעריכו אותך על המאמץ שאתה עושה להתקרב לקב"ה, ואפילו אם הצלחת לקיים רק מעט מצוות. אין ספק שאתה עושה זאת מאהבה ורצון טוב, וגדולה מצווה אחת בקושי יותר ממאה מצוות שלא בקושי.

בבקשה צפה בהרצאות שבאתר ובערוץ הידברות, והכר את היהדות ויופייה, כפי שמנחים גדולי ישראל. צפה בהרצאותיו של הרב זמיר כהן שליט"א, הרב יצחק פנגר שליט"א, הרב יגאל כהן שליט"א ועוד. אני בטוח שתרגיש בבית.

חשוב שתתקשר לקו המתחזקים של ארגון הידברות. דבר עם ר' ירון על סיפורך ועל קשייך:  073-2221230

אני בטוח שיוכל להדריך אותך באהבה גדולה.

נתקלת במכשול, אך אל תתייאש. היהדות היא אוצר, וזוכים בו מי שמתאמצים להשיגו חרף הקשיים. ראה במאמרי "איך לא להתייאש" - במיוחד חשוב שתקרא שם את המשל הנפלא של החפץ חיים:

https://www.hidabroot.org/article/231233

אתה עומד בנסיון, אך אין לי ספק שבסוף תודה שהיה שווה את זה, כשתשיג את אושרך ביהדות. עוד תפגוש אנשים טובים ואוהבים מאוד, שיעריכו אותך.

בהערכה רבה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:תשובהכפרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה