חברה והשקפה

תפקיד האשה ביהדות

  • כ"ה שבט התשע"ט
אא

שאלה

שלום כבוד הרב,
מה תפקיד האישה ביהדות? האם רק להיות לעזר? אני אוהבת קדושה ורוחניות, אוהבת ללמוד תורה וחס וחלילה גמרא וקבלה ואין לי הרבה איפה לבטא את זה. למה רק לגברים יש אפשרות להתקרב לקודש? תודה!

 

תשובה

שלום וברכה,

האישה אינה רק עזר לבעלה, אלא בראש ובראשונה עובדת את הקב"ה ומקיימת את מצוותיו. חשוב שתצפי בהרצאה חשובה זו על מעמד האשה ביהדות:

https://www.hidabroot.org/video/60793

 אף אחד לא נחות יותר מהשני.

היהדות מלמדת אותנו שגבר ואשה הם למעשה שני חצאי נשמה שירדו לעולם, כמו שנאמר בתורה בפירוש: "זכר ונקבה בראם, ויברך אותם ויקרא את שמם אדם" (בראשית ה, ב). האיש והאשה נקראים ביחד בשם "אדם". אמרו חז"ל שגבר ללא אשה אינו קרוי אדם. בעולם הבא חוזרת נשמת הגבר להתאחד עם נשמת האשה, כי הם נשמה אחת.

היהדות מלמדת אותנו את חוקי הבריאה (תורה היא מלשון הוראה, הוראות יצרן). מהתורה אנו למדים שגבר ואשה הם שני חלקי נשמה נפרדים, אשר ביחד מהווים אדם אחד שלם. אך בנפרד - לכל אחד מהם יש יתרונות וחסרונות משלו לעומת המין השני. מה שיש לזה אין לזה, ומה שאין לזה יש לזה. לכן מושגים מודרניים כמו "פמיניזם" או "שוביניזם" הם זרים ליהדות, שהרי היהדות אינה מכירה לא בגבר שלם ולא באשה שלמה, אלא באדם אחד שמורכב מזכר ונקבה, ויחד הם מקיימים את המטרה האלוקית!

לגבי לימוד תורה,

ההלכה פוסקת שאשה שלמדה תורה - יש לה על כך שכר מן השמים. ועובדה שכל הערים החרדיות מלאות בשיעורי תורה לנשים ב"ה, ויש רבניות שמלמדות תורה כשם שישנם רבנים. ראי במו עינייך:

 https://www.hidabroot.org/vod/?program=49439

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:מעמד האשהתכלית האשה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה