הלכות ומנהגים

עברתי לדירה שכורה האם צריך לעשות חנוכת הבית?

  • כ"ה שבט התשע"ט 
אא

שאלה

שלום, אני עברתי דירה לפני שבועיים לדירה שכורה, רציתי לדעת אם אני צריכה לעשות חנוכת הבית או לא? תודה

תשובה

שלום רב,

מנהג הספרדים לערוך חנוכת הבית גם בבית שכור, אולם אצל האשכנזים לא נהגו בכך.

מקורות: ראה בספר הבית (סימן כב הערה ה) שהביא מהגר"ח פלאג'י זצ"ל בסו"ס ימצא חיים (סדר חנוכת הבית) שנוהגים שאפילו מי ששוכר בית אומר סדר חנוכת הבית. ושכן כתבו בכתר שם טוב חלק א' (עמוד תרמא) בשם ספר חנוכת הבית, ובקונטרס היחיאלי (בית האדם עמוד ה). וכן ע"ע בספר ילקוט יוסף שובע שמחות חלק א' (עמוד תצ סעיף ו) שכתב, ראוי לערוך סעודת "חנוכת הבית" גם כששוכרים דירה. וכן הביא בשו"ת אבני ישפה חלק ה' (סימן לג אות ו) בשם הגרב"צ אבא שאול זצ"ל שיש לעשות חנוכת הבית גם בדירה שכורה.

ואצל האשכנזים לא נהגו בכך וכמו שכתב בשו"ת אבני ישפה שם.

בברכת יישוב טוב,

הלל מאירס


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:חנוכת הביתדירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים