הלכות ומנהגים

מלחמה ביצר הרע.

  • ט' שבט התשע"ט
אא

שאלה

מה ניתן לעשות נגד יצר הרע כאשר הוא מתוחכם מאוד, אתן מספר דוגמאות, יש דברים מסוימים שאני בתמימות בוכה ומתפלל לה' מכל הלב ואז יצר הרע מעלה בי מחשבה שה' נהנה מהתפילה שלי שכן היא זכה, ואני בליבי יודע באותו הרגע שהוא צודק שכן באמת היה מדובר בתפילה זכה, מהלב, דיבור אמיתי ואף לא עליי אלא תפילה על אחרים בהתבודדות בשדה, ואז כאשר עוברת בי המחשבה שה' נהנה מזה אני באותו רגע מאבד את התמימות בתפילה. זה מייאש מאוד שכן מלכתחילה באתי הכי נקי שאפשר ובדיעבד אני הכי "מחפש את הפרס" וכך כל התמימות והזכות נאבדת.

הוא משחק איתי עוד הרבה משחקים מתוחכמים, העניין שהוא משתמש נגדי ב- "אמת" כלומר הוא לא משקר לי אלא מביא לי מחשבות נכונות ואמיתיות ולכן הוא גובר עליי שכן איני מאמין עוד לשקריו ותעלוליו אלא מחפש את האמת והוא משתמש ב- "אמת" על מנת לפגוע בי בעבודת ה'. מה ניתן לעשות נגד בן בליעל זה, אני מזכיר לו שוב ושוב את יום המיתה, את שחיטתו ע"י משיח בן דוד וכלום לא עוזר הוא משתמש נגדי בטכניקות חזקות מדי והכי גרוע - יש בהן אמת כך שאני נופל שוב ושוב, מה ניתן לעשות נגדו?

תשובה

שלום וברכה

הדרך הכי נכונה היא כמבואר בספרים הקדושים לא להתייחס ליצר הרע כאשר הוא מביא עליך מחשבות זרות. כגון לאחר שאת המקיים מצוה והוא בא להגיד לך שאתה בעל גואווה או עם פניות וכדו' אין להתייחס כלל לדברים ולומר לו שזזה בסדר גמרו ואתה ממשיך להתפלל ולא איפכת לך שהוא חושב שזה לשם פניות העיקר שתא העוש המצוה.

ככל שתפסיק להתייחס לשגיונות של היצר הרע בעניי זה כך הוא יתייאש ממך ויעזוב אותך לנפשך.

היצר הרע עם האמת שלו זה השקר הכי גדול וכאשר היצר בא עם שקריון ועם הדקדוקי חסידות שלו עבורך שאתה לא מספיק נקי או כן מספיק נקי אין להתייחס לזה כלל וכך אתה זוכ הלנצחו בעז"ה.

עלה והצלח,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:יצר הרעגאווה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה