תורה ומדע

תפילות מרובות שלא נענות

  • ד' שבט התשע"ט
אא

שאלה

אני מנסה להוציא רישיון נהיגה כבר כמה שנים ונכשלת בכל טסט מחדש. אני נהגת מצויינת כך אומרת גם המורה, ולכן אני חשה ממש שיש איזה מניעה מהשמים להצליח בזה. התפללתי ובכיתי ונתתי צדקות פעמים אין ספור והתחננתי לבורא שיעזריני. אבל שוב הכישלון.. אני שבורה. מה עושים? למה התפילות לא נענות? הכסף נשפך כמים ותוצאה אין. האם לוותר וזהו? האם הבורא לא חפץ אולי שיהיה לי רישיון כלל? העיניים כבר נפוחות מבכי בתפילה.. דייי אין בי כח.. מפחדת מאד להיחלש באמונה.
תודה

תשובה

שלום וברכה,

צר לי על כאבך, אך לעולם אל תתני לקשיים לפגום באמונתך - כי האמונה היא חיינו!

לבסוף כולנו מזקנים ונפטרים מן העולם הזה, ולא לוקחים איתנו דבר לחיי העולם הבא מלבד מצוות: "שבשעת פטירתו של אדם אין מלוין לו לאדם לא כסף ולא זהב ולא אבנים טובות ומרגליות, אלא תורה ומעשים טובים בלבד" (אבות ו, ט). 

כל תכלית ירידתנו לעולם הזה הוא לקיים מצוות ולעמוד בנסיונות, לבטוח בקב"ה שעושה הכול לטובה גם אם קשה.

אפילו הייסורים הקטנים ביותר באים לאדם בחשבון מדוקדק משמים. אמרו חז"ל במסכת ערכין (דף טז, ב): "עד היכן תכלית הייסורין? ...אפילו נתכוונו למזוג לו כוס יין במים חמין ומזגו לו בטעות בצונן, או שנתכוונו למזוג לו בצונן ומזגו לו בחמין, הרי זה נקרא ייסורים... אפילו נהפך לו חלוקו כשלבשו, והוא צריך לחזור ולהופכו, הרי אלו ייסורים... עד היכן תכלית ייסורין? אפילו הושיט ידו לכיס ליטול שלוש מטבעות, ועלו בידו שתיים, הרי אלו ייסורים!"

צריך לבטוח בקב"ה, וגם אם יש קשיים - לומר שזו כפרת עוונות, ולהמשיך להתפלל ולהשתדל. עדיף לסבול בסבל שתיארת מאשר בקשיים של חולי או פרנסה ל"ע. הקב"ה לרוב ממיר ייסורים קשים בייסורים קלים יותר, לכן צריך לקבל את הייסורים באהבה, כי ודאי לא עושה דבר לחינם - אלא הכול לטובת הנשמה ותיקונה.

לעצם שאלתך, יש בזה מחלוקת אם מתאים לאשה לנהוג מטעמי צניעות. ראי בהרחבה:

https://www.hidabroot.org/question/98823

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:מורהנהיגה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה