הלכות ומנהגים

נטילת ידיים שחרית-זה דיי דחוף לי אז אשמח להענות בהקדם

  • ט"ו כסלו התשע"ט
אא

שאלה

לכבוד הרב שלום!
ברצוני לשאול מספר שאלות לגבי נטילת ידיים של שחרית:
1) אם קמתי בבוקר ולפני נטילת ידיים(כשנחשב שהידיים טמאות ורוח רעה שורה עליהם) ונגעתי בחפצים- האם טימאתי אותם ואסור להשתמש בהם? אם נגעתי לדוגמא: בכפפות חד פעמיות, שמטרתן להיות על הידיים האם הנגיעה לפני הנטילה טימאה אותן ואז ברגע שהן על הידיים, אני טימאתי את היד? האם מותר לי להשתמש בהן ומותר לי ללבוש אותן על היד ואיתן לגעת בדברי מאכל ומשקה?-אני די בלחץ כי נגעתי בכפפות חד פעמיות ואמרו לי שזה בסדר ואני מניחה אותן על הידיים ואני חוששת שטימאתי את היד..
2) אדם שלומד בכול אמר לי שמבחינת ההלכה אם ישנתי עם כפפות- רגילות או חד פעמיות-של הניקוי אז אין צורך לינטול ידיים וגם מותר לי ללבוש כפפות ולגעת בלחם בלא נטילה- לא מלכתחילה, אבל אבל אם אני עם כפפות אני יכולה לגעת בלחם ללא נטילה. האם זה נכון? אני רוצה גם להוסיף-כרגע אני גרה בתנאים מאוד גרועים ויש לי בעיה עם נטילת ידיים- האם באמת יש פיתרון שאני יכולה לעושת על מנת שלא אצטרך לנטול את ידיים ולא תישאר טומאה על הידיים? אם אני אשן עם כפפות חד פעמיות או עם ידיים בכיסים האם אני יכולה בבוקר לוותר על הנטילה? וכנ"ל לגבי נטילת ידיים לסעודה ומה לגבי הברכה על נטילת ידיים של בוקר ולפני הסעודה במקרה כזה. אשמח אם כבוד הרב יסביר לי מה מטמא ומה לא אם אני נוגעת בו לפני נטילת ידיים ומאוד חשוב לי שהרב יסביר לי לגבי חפצים כמו מחשב שנגעתי לפני נטילה ובמיוחד לגבי הכפפות החד פעמיות שנגעתי בהן לפני נטילת ידיים ואני משתמשת בהן ואני חוששת מאוד שאני טימאתי את ידיי ורוח רעה שורה על הכפפות והידיים.3)אם אני ישנתי בשעות הערב לכמה דקות או כמה שעות והתעוררתי בשעות הלילה המאוחרות או בשעות הבוקר המוקדמות- בין השעות 1-5לדוגמא- האם חובה לנטול ידיים והטומאה קיימת ומה לגבי אם אני ערה כל הלילה והולכת לישון בבוקר האם גם אז חובה לנטול ידיים או שזה שאני מוותרת זה קריטי?לפעמים אני ערה כל הלילה בגלל שאני בסביבה שלנטול ידיים בבוקר זו בעיה בשבילי, אז אני ישנה בשעות היום לפעמים או בשעות הערב האם זה בסדר שאני נוהגת ככה ומוותרת על נטילת ידיים- בעבר הייתי נוטלת יום יום- רק שלאחרונה יש לי איזו בעיה ונטילת ידיים מקשה עליי את כל ההתנהלות של היום-נכון שזו פעולה שאורכת מספר שניות-רק שאצלי זה מצב מורכב שזה מאוד לא פשוט אודה עם הרבה ישיב לי בהקדם ובמיוחד שאדע אם אני מטמאת את הידיים בכך שאני משתמשת בכפפות החד פעמיות שנגעתי ללא נטילה וכנ"ל לגבי נטילת ידיים אחרי שירותים אם נכנסתי לשירותים עם כפפות על הידיים- האם מספיקה שטיפה רגילה במים? והאם זה משנה בין אם יש לי כפפות על הידיים לבין אם לא?
4) אם נגעתי בבקבוק, אז מה שמטמא זה המים שבפנים? זאת אומרת שהמים אסורים לשתיה, אבל הבקבוק מותר לשימוש או שבגלל שיש דעה שאומרת שהרוח הרעה שהייתה בעבר לא קיימת היום, אז אין בעיה עם השקה?
אשמח להעונת תודה מראש !

תשובה

שלום וברכה

1. חפצים אינם מקבלים טומאה.

2. מה הבעיה שלך עם נטילת הידיים?

3. האם את חוששת מהמשפחה שתראה שאת נוטלת ידיים? שינה ביום יש ליטול ידיים אבל לא לברך.

נא לפרט את הבעיה במידת האפשר כדי שנוכל למצוא את הפיתרון.

4. לא.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:חפציםנטילת ידיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה