הלכות ומנהגים

מה משמעות הגוף?

  • ט"ז חשון התשע"ט
אא

שאלה

שלום וברכה
בהרצאתו של הרב זמיר כהן הבנתי שכשמשיח יבוא הגוף יקום לתחייה כזרע הננבט באדמה ויקום בגיל שנפטר ובמראה שלו והרי תמיד אומרים שהגוף הוא גשמי ורק מעטפת כמו בגד לאדם האמיתי והרי משיח יהיה לנצח יוצא אם כן שהמכוערים ישארו כך וגם הזקנים יהיו מקומטים ?וכתוב גם במהפך שבעולם הבא הנשמה נמצאית כמו העתק של הגוף אז מי שהיה שמן ומכוער ישאר כך תמיד ?והאם כבר כדאי למות כשצעירים ויפים כי זה משישאר לנצח והעולם הזה הוא רק זמני?

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

כלל לא. 

הקב"ה הרי צפה מראש את שאלותיך, ואינו עושה טעויות. הוא יתברך לא ייצר בגאולה מציאות שאנשים יצטערו בסיבתה, אלא את המציאות הטובה ביותר שכולנו נודה עליה ונשמח בה.

לעצם שאלתך,

כבר השיבו רבותינו שבבוא הגאולה, יקומו אפילו זקנים בגוף צעיר - בשיא כוחם. ואמרו שהדבר יגרום בתחילה לבלבול, כאשר יהיה קשה להבדיל בין אב שקם לתחייה ובין בנו - שייראו באותו גיל.

בתחיית המתים אנשים יקומו בגוף האדיאלי ביותר, בשיא כוחם, ללא מחלות או מומים שהיו בהם. כיעור מסוים ומחלת ההשמנה גם הם סוגים חיצוניים של מום, שכמובן יתוקנו.

כדאי לחיות חיים ארוכים - כדי לקיים כמה שיותר מצוות. שהם עיקר תכלית ירידתנו לעולם הזה: "שבשעת פטירתו של אדם אין מלוין לו לאדם לא כסף ולא זהב ולא אבנים טובות ומרגליות, אלא תורה ומעשים טובים בלבד" (אבות ו, ט). 

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:גוףנשמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה