הלכות ומנהגים

מה ניתן לעשות עם קשר לא כשר?

  • י"ב אלול התשע"ח
אא

שאלה

שלום כבוד הרב,
אני בחורה חרדית בגיל הבחרות, בגיל 17 וקצת הכרתי בחור מבית חרדי שירד, וניהלנו קשר (שהוא לא שידוך כמובן.) שבמהלכו הבחור היתרצן וחזר לישיבה וכו'... בשלב מסוים הבנו שזה כבר רציני ואנחנו רוצים חתונה בעז"ה. וזמן קצר לאחמ"כ תפסנו את עצמנו והחלטנו שאין עניין להמשיך בקשר כשאנחנו כבר יודעים את הכיוון, מה גם שהתחלנו אותו בפזיזות וללא מחשבה בתקופה של ירידה רוחנית וכבר התבגרנו והבנו שזה לא לעניין והמטרה היא כמובן להקים בית של תורה בעז"ה ואם יימשך הקשר בצורה כזו כמובן שטוב לא יצא מזה.
בשלב מסוים ההורים שלי התוודעו לקשר והתנגדו לו מכל וכל, אפילו אם ננתק את הקשר אמא שלי לא מוכנה שנתחתן וטוענת שזו תהיה טעות ואפילו שנראה לנו שזה מתאים עצם העניין שניהלנו קשר לא כשר קודם לכן, אפילו אם הקשר נעצר ונחדש אותו לאחר תקופה בזמן המתאים בצורת שידוך כשר וטהור, היא טוענת שזו טעות ועליי לצאת לשידוך עם בחורים אחרים ואיתו ספציפית לא!(בשום צורה!)
השאלה היא מה עליי לעשות? הרי כבר נפילה וקשר היו, ברוך ה' תפסנו את עצמנו בידיים, אם כן מדוע לא להתחתן בשלב מאוחר יותר בצורה כשרה?
סליחה על הטרחה. ותודה רבה!

תשובה

שלום וברכה

הדרך היחידה שיכולה סייע לך והנכונה היא להביא את הדברים לפני רב של המשפחה בבוא היום כאשר כבר תהיה בשלה חתונה,  ואז לקבל את הכרעת הרב. בדרך כלל אם לא תהיה סיבה מיוחדת הרב יכול להשפיע על אימך להסכים לשידוך.

בהצלחה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:קשרנפילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה