הלכות ומנהגים

מה ניתן לעשות עם קשר לא כשר?

  • י"ב אלול התשע"ח 
אא

שאלה

שלום כבוד הרב,
אני בחורה חרדית בגיל הבחרות, בגיל 17 וקצת הכרתי בחור מבית חרדי שירד, וניהלנו קשר (שהוא לא שידוך כמובן.) שבמהלכו הבחור היתרצן וחזר לישיבה וכו'... בשלב מסוים הבנו שזה כבר רציני ואנחנו רוצים חתונה בעז"ה. וזמן קצר לאחמ"כ תפסנו את עצמנו והחלטנו שאין עניין להמשיך בקשר כשאנחנו כבר יודעים את הכיוון, מה גם שהתחלנו אותו בפזיזות וללא מחשבה בתקופה של ירידה רוחנית וכבר התבגרנו והבנו שזה לא לעניין והמטרה היא כמובן להקים בית של תורה בעז"ה ואם יימשך הקשר בצורה כזו כמובן שטוב לא יצא מזה.
בשלב מסוים ההורים שלי התוודעו לקשר והתנגדו לו מכל וכל, אפילו אם ננתק את הקשר אמא שלי לא מוכנה שנתחתן וטוענת שזו תהיה טעות ואפילו שנראה לנו שזה מתאים עצם העניין שניהלנו קשר לא כשר קודם לכן, אפילו אם הקשר נעצר ונחדש אותו לאחר תקופה בזמן המתאים בצורת שידוך כשר וטהור, היא טוענת שזו טעות ועליי לצאת לשידוך עם בחורים אחרים ואיתו ספציפית לא!(בשום צורה!)
השאלה היא מה עליי לעשות? הרי כבר נפילה וקשר היו, ברוך ה' תפסנו את עצמנו בידיים, אם כן מדוע לא להתחתן בשלב מאוחר יותר בצורה כשרה?
סליחה על הטרחה. ותודה רבה!

תשובה

שלום וברכה

הדרך היחידה שיכולה סייע לך והנכונה היא להביא את הדברים לפני רב של המשפחה בבוא היום כאשר כבר תהיה בשלה חתונה,  ואז לקבל את הכרעת הרב. בדרך כלל אם לא תהיה סיבה מיוחדת הרב יכול להשפיע על אימך להסכים לשידוך.

בהצלחה,

בנימין שמואלי


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:קשרנפילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים