זוגיות

ילדים לאם יהודיה ואב גוי

  • כ' אב התשע"ח
אא

שאלה

שלום רב,
רציתי לדעת מה ההשלכות של נישואין אזרחיים של יהודיה וגוי על הילדים. האם נחשבים בעיני המדינה כיהודים לכל דבר? האם הילדים יוכלו להתחתן ברבנות ככל היהודים? תודה!

תשובה

שלום וברכה

ראשית אכתוב את ההשלכות הרוחניות בדבר 

איסור קיום יחסים עם גוי הוא חמור מאוד, לפני הכל, ראוי לדעת, כי גופות בני ישראל אף שמבחינת הגוף בעצמו הוא דומה מאוד לגוף של מי שאינו יהודי, אולם האמת הברורה הוא כי בגופות בני ישראל המשיך הקב"ה אור עליון הנקרא נשמה, ששורש הנשמה מתחת כסא הכבוד, הנשמה הזאת הוא חלק אלוה ממעל, והוא גבוה יותר משורש ההאצלה הנקראת בשם `מלאך`. לעומת זאת, בגופות הגויים לא המשיך הקב"ה את אותו אור עליון, מאחר והם מיאנו לקבל את התורה הקדושה המאוחדת בשורש נשמת ישראל, לכן לא זכו להמשכה עליונה הזאת של הנשמה היהודית, והשורש המחיה ומקננת בגויי הארצות היא הארה תחתונה משבעים כוחות עליונים, שהם הרבה הרבה נמוכים ממעלת נשמות ישראל.

ראשית ההארה מהשורשים הנ"ל, נמשכים כבר בתוך הזרע הנוזל בגוף בשעת היחסים, כשעם הזרע היהודי מתאחד השורש העליון של הנשמה היהודית, קרי, חיים יהודיים, ועם זרע הגוי מתאחד השורשים התחתונים משם הוא עצמו נובע, קרי, חיים לא יהודיים. ולכן המערב זרע של בן נכר בגוף בת ישראל כשרה אין לשער ואין לתאר גודל הפגם שהוא עושה בזה שהוא ממשיך חלק אלוה ממעל למקום טומאה לפי דרגתו, ובספרים הקדושים זה נמשל למי שלוקח את ראשו של המלך וטובל אותו בתוך האסלה של בית כסא מלוכלך, סליחה על ההשוואה, אבל זה באמת כך.

אין, ולא יכולה להיות, קשר נשמתי בין יהודי לגוי, הבדלים הרוחניים שבמקור הרוח המחיה אותם הם עצומים מעל כל קנה מידה, ואם אומר שהמרחק ביניהם הוא כמיליארד שנות אור, גם אז מיעטתי בשיעור המרחק האמיתי שביניהם. אין, ולא יהיה מצב שיהודי יוכל לוותר על יהדותו ולהיות כגוי, כבר ניבא על כך הנביא יחזקאל (פרק כ) בלשון קודשו: "וְהָעֹלָה עַל רוּחֲכֶם הָיוֹ לֹא תִהְיֶה אֲשֶׁר אַתֶּם אֹמְרִים נִהְיֶה כַגּוֹיִם כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲרָצוֹת לְשָׁרֵת עֵץ וָאָבֶן: חַי אָנִי נְאֻם ה` אלוקים אִם לֹא בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה וּבְחֵמָה שְׁפוּכָה אֶמְלוֹךְ עֲלֵיכֶם:

 אם חלילה לא תיפרד, אמרו חכמינו זכרונם לברכה שהגוי  קשור בה ככלב דהיינו שקליפת הגוי לא נפרדת מנשמת ישראל אף לאחר תיקונים קשים ואף לאחר שהיא סובלת בגיהנם אין הנשמה מתנקה מהקליפה כי הטומאה ממשיכה לשרות על החוטא ולכן היא לא יכולה לצאת מהעונש לעולם. העונש הוא המזכך את הנשמה כדי להגיע לגן עדן והעונשים גורמים למיעוט הקליפה ולניקיון הנשמה מהקליפות עד לטהרת דבר שלא יכול לקרות למי שחטאה עם גוי ולא עשתה תשובה.

חמור מכך כאשר לבת ישראל יש בנים ובנות כשרים שכאשר הם חיים עם אבא נכרי הרי שהם נידחים מתורת ה' והולכים אחרי אמונות הגויים וכל זה נזקף לאשמת האמא שקשרה את גורלה לנכרי.

 

 לעניין שאלתך ילד כזה הוא אכן ילד יהודי לכל דבר אבל הפגיעה בזהות הילד היא קשה כאשר הוא שומע מאביו שהוא הינו גוי ומאימו הוא שומע שהוא יהודי.

בהצלחה,

בנימין שמואלי

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:ילדגוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה