חברה והשקפה

יהודי ללא תו"מ כנגד גוי ששומר ז’ מצוות

  • כ"ב תמוז התשע"ח
אא

שאלה

אשמח אם תופנה השאלה לרב דניאל בלס, למרות שאשמח לשמוע גם משאר רבני הידברות!
שלום הרב. יהודי שלא שומר תורה ומצוות וגוי ששומר שבע מצוות בני נח. את מי הקב"ה יותר מעריך ולמי יגמול יותר בעולם הבא? ומהו הנימוק. תודה מראש.

תשובה

בס"ד

שלום וברכה, תודה על שאלתך.

כך אמרו חז"ל:

"מעיד אני עלי את השמים ואת הארץ, בין ישראל בין נוכרי, בין איש בין אשה, בין עבד ובין שפחה - הכל לפי המעשה שהוא עושה - כך רוח הקודש שורה עליו" (תנא דבי אליהו רבא, פרק ט) 

מבחינת הפוטנציאל - נשמת היהודי בדרגה גבוהה יותר היות וקיבלה כוחות רוחניים מיוחדים לעבודת הבורא בקיום התורה והמצוות. אולם מטעם זה גם הדינים שחלים על היהודי גדולים יותר, וייענש יותר מן הגוי. אך גם יהודי רשע מכפר על חטאיו בגיהנום ויש לו חלק לעולם הבא.

אולם יהודי שהוא רשע גמור, מורד בבוראו להכעיס ולא עושה תשובה, גוי צדיק כמובן טוב ממנו - כי מקיים את תפקידו בבריאה יותר ממנו. אולם שים לב שהשאלה אינה "הוגנת" במירכאות, שכן דומה לשאלה הבאה: האם מלך מעדיף בן-נסיך שמורד בו ובמלכות ומסייע למדינות אוייב, או מעדיף איכר פשוט בממלכתו שנאמן לו?

 מובן שהאיכר עדיף מכורח הסיטואציה, אך לכתחילה המלך רוצה בן של מלך, שהרי כל הייעוד של הממלכה הוא להקים נסיך. מטרת הבריאה אינה מסתכמת בשבע מצוות בני נח, אלא בקיום התורה והמצוות שעליהן הכריז בורא עולם: "אם לא בריתי יומם ולילה, חוקות שמים וארץ לא שמתי"! זו תכלית הבריאה כולה. הגויים הטובים והצדיקים מסייעים לבריאה, אך תכליתה הגבוהה היא בקיום התורה.

עם זאת, חשוב לציין שהקב"ה מחפש את הלבבות ולא את הגזע. מסיבה זו כל גוי בעולם יכול להחליט להתגייר אם רק ירצה בקרבת ה', ויוכל להיות ליהודי גמור בעל נשמה גבוהה שתכליתו בקיום התורה.

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:בני נחשומר מצוות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה