חברה והשקפה

אמיתות התורה בעונשים

  • כ"ב סיון התשע"ח
אא

שאלה

אם אכן התורה אמתית וניתנה ללא ספק ע"י אלוקים ללא כל שינוי לאורך הדורות, איך יתכן שאנחנו רואים אנשים האוכלים חמץ בפסח או שלא שומרים טהרת המשפחה ואינם נענשים בכרת, יש להם ילדים - וחיים מעל גיל 60. אם כן אולי לא איענש אם אחלל שבת וכדו'. כי אם כרת לא מתקיים (שזה עונש בעולם הזה) אולי גם שאר העונשים בעולם האמת לא יתקיימו ?

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

ראה הוכחות למימד רוחני באדם:

https://www.hidabroot.org/article/214667

עצם העובדה שיש לך בחירה חופשית בין טוב לרע, מעידה על כך שהקב"ה שופט אותנו על מעשינו הטובים והרעים: "כי את כל מעשה הא-לוהים יביא במשפט, על כל נעלם, אם טוב ואם רע". הנביאים גם מספרים לנו על אחרית הימים ועל תחיית המתים: "ורבים מישני אדמת עפר יקיצו, אלה לחיי עולם ואלה לחרפות לדראון עולם" (דניאל, פרק יב, ב).

כרת יכול להיות בעולם הזה, ויכול להיות לעולם הבא, כפי שנאמר: "ונכרתה הנפש ההיא מקרב עמה", ההיפך מהביטוי "ונאסף אל עמיו". כלומר בעולם הבא ניתן להצטרף לעמך, או חס ושלום להיכרת מעמך.

מאז חורבן בית המקדש אנו חיים בדור של הסתר פנים, ואין ההשגחה גלויה כבימי מלכות ישראל. פירוש הדבר שהשכר והעונש אינם גלויים. מה גם שרבים אינם מכירים את יהדותם, ודינם כשוגגים ולא כמזידים.

כיצד אנו יודעים שנקבל שכר ונענש בעולם הבא?

את הידע שלנו על העולם הבא, אנו מקבלים בראש ובראשונה מההתגלות הגדולה בהר-סיני, שבה ה' חייב בתורה ובמצוות. אנו יודעים שהתורה היא אמת - בגלל שיש לנו היסטוריה נאמנה בת אלפי שנים, המתעדת ומאמתת את שליטתו של בורא עולם בעשרת מכות מצרים, בקריעת ים סוף, במשך 40 שנה במדבר, בנבואות לא הגיוניות שהתרחשו לאורך יותר מאלפיים שנה כמתואר בספר הספרים, ועיקר התגלותו של בורא עולם בפני כל עם ישראל במעמד הר-סיני. הנושא הוסבר במאמר "ההוכחה ההיסטורית":

https://www.hidabroot.org/article/219799

עוד הוכחות לאמיתות התורה בנבואות שהתגשמו - ראה הרצאתו של הרב זמיר כהן על "נבואות ההווה והעתיד שבתנ"ך":

https://www.hidabroot.org/article/70498

ואת ההרצאה "נבואות אחרית הימים" של הרב זמיר כהן:

https://www.hidabroot.org/video/68365

כמו כן יש הוכחות לחיים לאחר המוות, המעידות על שכר ועונש.

ישנם למעלה מ-30 מיליון מקרים מדווחים של מתים קליני מרחבי העולם, המספרים על יציאה מן הגוף ומנהרה וקול שדיבר אליהם בכח המחשבה ושאל אם רצונם לשוב לעולם הזה או להמשיך לעולם האמת (דרך המנהרה). חוקרים רציניים מאוד, הן נוירולוגים והן פסיכיאטרים חקרו תופעה מדהימה זו והעידו על אמיתתה. הנה דוגמה מרשימה במי שחוותה מוות קליני בתור ילדה קטנה:

https://www.hidabroot.org/article/221954

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:אלוקיםאמיתות התורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה