אמונה

יהדות ואמונה

  • כ' אייר התשע"ח
אא

שאלה

שלום כבוד הרב!
לאחרונה אני מתחבטת יום- יום, מה שמונע ממני להתפלל לברך ובכלל.
אני מאמינה שיש אלוהים, שאנו מושגחים בכל שניה ושניה בעולם הזה, ושהכל מכוון מלמעלה.
למרות זאת יש לי כמה דברים שלא מתיישבים לי- בית מקדש? האמונה שלי היא שהגאולה תביא אותנו לשלב אמיתי, רוחני יותר ממה שעכשיו- לא נחיה בארץ, עולם של נשמות. קצת סותר ומשבש לחשוב שנחזור להיות מה שהיינו לפני כ3000 שנה, להמשיך להיות בתוך חומר.
החיוב הזה, להתפלל לעשות את רצונו של הבורא- לבורא אין רצון. איך אנו יכולים לייחס את המושגים האנושיים שלנו אל אלוקים?
לפעמים מרגיש לי שהדת היא סוג של כמו שאר הדתות, שכמונם מאמינים בו ומנסים לרצות אותו ביכולתנו המועטה בעולם, אולי אנחנו פשוט טועים?.
מה מיוחד בנו, יהודים לעומת של האנשים?אשמח להתייחסות ולתשובה מספקת ומקוה שהנקודות הובנו.

תשובה

שלום וברכה,

התהליך הראשון של הגאולה יהיה חומרי, אך בשלב הבא יהיה רוחני. מעת הגאולה העולם ייהפך ליותר ויותר רוחני, עד שנחזור להיות כאדם הראשון בגן-עדן. בריות רוחניות בעולם של אמת. בית המקדש הרי מבטא את רצון השם - ושכנתי בתוכם - ודרכו זוכים להתחבר לקב"ה ולהתקדש עוד ועוד.

הכל מתחיל ממלכות המשיח, וימשיך לתחיית המתים. ראי בהרחבה בהרצאה "נבואות אחרית הימים" של הרב זמיר כהן:

https://www.hidabroot.org/video/68365

ודאי שיש לקב"ה רצון, רק לא רצון אנושי. רצונו גבוה מכל דעת אנוש, אך ודאי שיש לו רצון - אחרת לא היה בורא עולם ולא יוצר נשמות ולא מוציא את עם ישראל ממצרים ולא נותן תורה ומצוות. המציאות מוכיחה שיש לו רצון, רק שהוא נשגב מבינתינו. ראי במאמרי "האם לקב"ה אין רצונות?":

https://www.hidabroot.org/article/218147

כל הדתות בעולם הן אליליות, ילדותיות, ושתי הדתות הגדולות בעולם (הנצרות והאסלאם) מבוססות על תורת ישראל ומחקות אותנו!

אנו מיוחדים בגלל התפקיד המיוחד שניתן לנו, להיות "ממלכת כהנים וגוי קדוש", לקיים את רצון ה' בעולם בצורה הטובה ביותר, ולהיות אור לגויים. 

  אנו יודעים שהתורה היא אמת - בגלל שיש לנו היסטוריה נאמנה בת אלפי שנים, המתעדת ומאמתת את שליטתו של בורא עולם בעשרת מכות מצרים, בקריעת ים סוף, במשך 40 שנה במדבר, בנבואות לא הגיוניות שהתרחשו לאורך יותר מאלפיים שנה כמתואר בספר הספרים, ועיקר התגלותו של בורא עולם בפני כל עם ישראל במעמד הר-סיני. הנושא הוסבר במאמר "ההוכחה ההיסטורית":

https://www.hidabroot.org/article/219799

אבותינו ואבות אבותינו העבירו בנאמנות את התורה והחגים והמצוות, והיו מוכנים להקריב את חייהם בכל דור על אמיתותה. אנו לא מאמינים ביציאת מצרים רק "בגלל שזה כתוב בתורה", אלא בזכות אבותינו המעבירים את התורה מדור לדור כהיסטוריה הלאומית של עמנו מזה 3300 שנה. על כן ספר התורה מהווה עדות היסטורית לאומית שאינה ניתנת להכחשה, וכל אותם "מכחישי מקרא" אינם שונים מאותם מכחישי שואה שהתעוררו בשנים האחרונות. 

עם ישראל הוא העם היחיד בעולם שקיבל הוראות יצרן מפי אלוקים בפני עם שלם, בהתגלות אלוקית ובנסים המוכיחים את שליטתו בטבע, ואין תורה שהשפיעה יותר על העולם מתורת היהודים. גם קיומו של עם ישראל מוכיח את שליטתו הנסית של הבורא בהיסטוריה, היות ועם ישראל הוא העם היחיד בעולם שהצליח לשרוד כל כך הרבה השמדות ואנטישמיות במשך אלפי שנים, הוא פוזר בכל רחבי העולם, נותר מועט ושרד ללא שלטון וצבא בזמן שכל האימפריות והעמים הקדומים התבוללו ונעלמו - ואף לאחר כל אלה עם ישראל שב לארצו אחרי אלפיים שנות גלות, כשכל מסכת התלאות הזו כבר תוארה מראש בנבואות עתיקות יומן בתורה שמעביר העם היהודי מזה 3300 שנה. אנו יודעים מהו סוד נצחיותו! 

ממליץ לך לחפש בגוגל את המילים "שיחה גורלית", ולקרוא חוברת מחזקת באמונה, שעוסקת בכל השאלות ששאלת ויותר. בטוח שתהני.

אשמח להיות לעזר בכל שאלה נוספת.

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:יהדותאמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה