אמונה

אמונה

  • כ' אדר התשע"ח
אא

שאלה

לרב שלום, קוראים לי אמה, ואשמח לשאול אותך שאלה שכבר הרבה זמן מציקה לי, ושאף פעם לא הביאו לי תשובה שבאמת סיפקה אותי..
מי אמר שהיהדות אכן אמיתית?
וגם אם נניח שהיא אמיתית, מי אמר שאכן היא הדרך הנכונה לעבוד את ה' ? הרי בטח שאם גדלתי בבית יהודי החינוך שניתן לי הוא הנכון ביותר, אך מאיפה לי לדעת שהיהדות היא הדרך הנכונה? מי אמר שזו לא הנצרות או האיסלאם? הרי לכל אחד יש את התורה שלו, האמונה שלו, אז איזו אמונה היא הנכונה? אם אשאל יהודי, הוא יצדיק את היהדות. וכך גם אם אשאל נוצרי או מוסלמי, כל אחד יצדיק את האמונה המאפיינת אותו. אז מה עלי לעשות? מה עלי לעשות על מנת שלא אעשה חילול ה'? הרי אם אלך אחרי דת מסוימת, הדתות האחרות יטענו שזה חילול ה'. אני כן מאמינה ביהדות, אך אני נורא רוצה להאמין בה במאה אחוז ושלא אשאל את עצמי שאלות רבות.
האם זה יתכן?
מקווה שתוכל לענות לי על שאלתי
 

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

השאלה היא היכן המקור. ומיהו החיקוי והזיוף המאוחר יותר.

אנשים אמתיים הולכים אחרי המקור.

התורה ניתנה לעם ישראל לפני 3300 שנה.

הנצרות נוצרה לפני 1900 שנה. והאסלאם נוצר לפני 1400 שנה.

היהדות היא כידוע המקור לשתי הדתות הגדולות (הנצרות והאסלאם שהגיעו בתקופות מאוחרות יותר חיקו אותה). הנצרות והאסלאם מתבססים על התנ"ך היהודי שקדם להם, אך טוענים את הטענה המוזרה שה' שינה את דעתו וביטל את הברית עם בני ישראל לאחר שנגלה אליהם בנסים ונפלאות אדירים:

https://www.hidabroot.org/article/94638

 ובכן, כאשר הגענו למסקנה שיש בורא לעולם, הסבירות למציאת האמת פשוטה מאין כמוה - כי היא ניצבת על סך של 100 אחוז הגיון.

  99.999 אחוז מן הדתות בעולם מציבות בראשם אלים, שדים ואלילים בעלי גוף, יצרים ומחלוקות שיצרו ומנהלים את העולם. מכיוון שאנו יודעים מבחינה מדעית שהיקום נברא, ומכאן שיש לו בורא שאינו כפוף לחומר וזמן (ובמילא מי שאינו כפוף למרחב ולחומר אין לו גבולות, הוא אינסופי, כך שהוא לא יכול להיות מחולק), ומכיוון שאנו יודעים שכל החומרים בעצם עשויים מאותו הדבר (אטומים) ופועלים כולם באינטראקציה אלו עם אלו (מה שמראה שאין מלחמות בין אלים טובים ורעים או כוחות שונים בעולם) - מכאן מוכח שמי שיצר את היקום והאדם הוא בורא אחד שאין לו שותפים, ושאין לו גוף או דמות הגוף. נתון זה מוכח מכורח המציאות.

כך ש-99.999 מן הדתות בעולם כבר נפסלו מן הרשימה, ואינן יכולות להיות אמת בודאי.

 ישנן סך הכל שלוש דתות בעולם הטוענות לבורא אחד, שאין לו גוף או דמות הגוף: היהדות, הנצרות והאיסלאם. הנצרות והאיסלאם נוצרו לאחר היהדות ומתבססות עליה (גם הנוצרים וגם המוסלמים מאמינים ביציאת מצרים ומעמד הר-סיני כפי שמתוארים במקרא). 

כך שההיסטוריה היהודית חייבת להיות אמת (גם לפי שתי הדתות שחיקו אותה), כי בעוד הנצרות והאיסלאם מודים בהיסטוריה היהודית, אין היהדות מודה בהיסטוריה שלהם (הנוצרים מאמינים במשה ונביאי ישראל, אך היהודים אינם רואים בישו ומוחמד נביאים שדיברו עם הבורא).

כך שההסתברות לכך שהיהדות היא אמת עומדת על 100 אחוז בעוד הנצרות והאיסלאם עומדות על קרן הצבי. 

מובן לנו שהבורא שברא את האדם בחוכמה כה אדירה - לא ימסור תורה בדרך אותה כל אדם יכול לזייף. הרי כל מוסד פסיכיאטרי שמכבד את עצמו מחזיק לפחות עשרה אנשים שמדווחים שהם מדברים עם א-לוהים, פיות, חייזרים ומפלצות. וידועים לנו לא מעט מקרים של אנשים חולי סכיזופרניה שמדמיינים דברים שאינם קיימים במציאות.

אנו יודעים שהבורא הוא חכם (מהכרת הפיזיקה של היקום והאנטומיה של החי) ולכן אנו יודעים בוודאות מוחלטת שהבורא לא ימסור תורה בדרך אווילית לאדם בודד שגם יכול לשקר להמונים.

כך ששתי הדתות שחיקו את היהדות - הנצרות והאיסלאם - יורדות מיד מעל הפרק, היות ושתיהן טוענות לאדם בודד הטוען שא-לוהים נגלה אליו במערה ומסר לו חוקים ומשפטים.

היהדות איפוא, הינה היחידה הטוענת לאירועים נסיים בקנה מידה שכל העם עד להם - כמו יציאת מצרים, מכות מצרים, קריעת ים-סוף, מעמד הר-סיני, ארבעים שנה במדבר, כיבוש הארץ בצורה ניסית ועוד. היא התורה היחידה העומדת בפני מבחן ההיסטוריה וההגיון, פשוט, כי היא היחידה הטוענת לתורה שניתנה להמונים במעמד אלוקי לאומי.

מכאן שהיהדות היא אמת בודאי, ב-100 אחוז ללא ספיקות כלל. 

אז אנו יודעים שהתורה היא אמת - בזכות שיש לנו היסטוריה נאמנה בת אלפי שנים, המתעדת ומאמתת את שליטתו של בורא עולם בעשרת מכות מצרים, בקריעת ים סוף, במשך 40 שנה במדבר, בנבואות לא הגיוניות שהתרחשו לאורך יותר מאלפיים שנה כמתואר בספר הספרים, ועיקר התגלותו של בורא עולם בפני כל עם ישראל במעמד הר-סיני.

בעוד דתות כמו האסלאם נוצרו על ידי מוחמד שטען שהמלאך גבריאל נגלה אליו במערה בסתר, ולא ניתן להוכיח את דבריו, תורת ישראל ניתנה לפני 3 מיליון איש - כל עם ישראל כולו.

הבורא הוכיח את תורתו על ידי התגלות היסטורית אדירה והמונית שלא היה כדוגמתה באף עם אחר בעולם כולו, כמו גם נבואות שמעידות על נצחיותו. בספר דברים (פרק ד) אומר ה' את ההבדל בין הדת היהודית לכל דת אחרת בעולם, ואתרגם לך לעברית פשוטה: 

 "לך ושאל על הימים הראשונים שהיו לפניך, מהיום שבו ברא א-לוהים את האדם על הארץ, ובכל רחבי העולם - האם היה דבר גדול כזה או אפילו רק נשמע כמוהו (?!), האם היה עוד עם ששמע את קול הא-לוהים מדבר אליו מתוך האש כמו שאתה שמעת וחיית (?!), או האם ניסה א-לוהים לבוא ולקחת לו עוד עם בנסים גדולים ועצומים כמו שעשה לכם ה' אלוהיכם במצרים לעיני כולכם (?!). אתה ראית וידעת כי ה' הוא הא-לוהים, אין עוד מלבדו, מן השמים השמיע הא-לוהים את קולו ללמדך, ועל הארץ הראה לך הא-לוהים את כוחו הגדול, ושמעת את הדברים שאמר מתוך האש, ובגלל שא-לוהים אהב את אבותיך הוא בחר בצאצאים שלהם והוציא אותך בכוחו הגדול ממצרים כדי שתירש עמים גדולים וחזקים ממך, להביא לך את ארצם של הגויים כדי לשבת בה, וידעת היום והבנת בלבך כי ה' הוא הא-לוהים בשמים ובארץ, חוץ ממנו אין עוד, ושמרת את החוקים ואת המצוות אותם אני מצווה אותך היום, כדי שיהיה טוב לך ולבנים שלך אחריך, כדי שתחיה זמן רב על האדמה אותה ה' א-לוהיך נותן לך לתמיד".

ספר התורה ניתן לבני ישראל במעמד הר-סיני לפני 3300 שנה:

https://www.hidabroot.org/question/225108

המטרה האלוקית היתה להתגלות, כדי לתת לבני האדם הוראות יצרן מהו הטוב ומהו הרע, כדי שיזכו לעולם הבא. מטרת הבריאה היתה להעמיד עם שיקיים את רצון השם ויזכה לטוב האמיתי.

אולם אומות הגויים לא ביקשו את אלוקים ולא רצו לקיים בעבורו תורה ומצוות.

ה' בחר בעם ישראל מפני שעם ישראל הסכים להתחייב לתורה והמצוות, ובזכות אבותיו - אברהם יצחק ויעקב שקיבלו עליהם את השליחות האלוקית בעולם.

המטרה העיקרית של אלוקים היא קיום התורה והמצוות, ולכן עם ישראל הוא העם הנבחר למטרה זו, וכך נאמר בתורה: "ואתם תהיו לי ממלכת כוהנים וגוי קדוש" (שמות פרק יט, ו). ישראל היא הממלכה האלוקית, והנביאים ניבאו שכאשר תגיע הגאולה השלמה, כל הגויים בעולם יכירו באמת ויחיו בשלום עולמי. אהבה אלוקית ואחדות, שיבואו עם בוא הגאולה.

  כדי להתחזק באמונה, קראי חוברת קצרה שכתבתי בשם "שיחה גורלית" (חפשי בגוגל). אני בטוח שתהני. בהצלחה!

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:איסלאםאמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה