חברה והשקפה

שאלה בקבלה

  • ל' שבט התשע"ח
אא

שאלה

אנו לומדים שבורא העולם נמצא בכל. במחשבה להבנה אני מבין כך : הקב'ה אין סופי. לפני הבריאה הוא בלבד היה. כשברא יש מאין זה אומר של דבר הנברא מהחלקיק הקטן ביותר ועד הדבר המורכב כגוגמת גוף האדם או אפילו גרגר החול "יצא" "נברא" ממנו הוא חלק ממנו שהרי הוא שהיה קודם וממנו "נבראו נוצר היקום ולכן כל היקום הגשמי ובטח בטח הרוחני הוא בעצם האלוהים עצמו .יש את האלוהיםהאין סופי "שחלקו" הוא העולם הגשמי החומרי "וחלקו" העולם הרוחני ומכאן שהכל הוא האלוהים. האם הבנתי נכונה ?

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

הכל מתקיים מרצונו של אלוקים. אך אלוקים עצמו אינו מתחלק לחלקים.

זהו נושא מורכב, אך נוכל להבין שאלוקים יצר את העולם מכוחו ורצונו, ופירוש הדבר שהעולם עדיין מתקיים מכוחו ורצונו של אלוקים. אך אין זה אומר שהעולם הוא "חלק" מאלוקים, שהרי אלוקים נותר אחד ללא חילוק וללא שינוי.  התייחסתי לשאלה קשה זו בהרחבה במאמרי "כיצד רוח וחומר יכולים להתקיים בו-זמנית?"

https://www.hidabroot.org/article/231676

אם יהיו לך שאלות נוספות, אשמח לעזור.

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:שאלהקבלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה