חברה והשקפה

עולם הבא האם המצאה?

  • ז' שבט התשע"ח
אא

שאלה

שלום.רציתי לדעת אם העולם הבא באמת קיים או שזה רק המצאה כדי שלא נפחד מהמוות ?

תשובה

שלום וברכה,

ודאי שיש עולם הבא. שהרי אתה נשמה רוחנית בתוך גוף, ובמות הגוף חוזרת הנשמה לבוראה לקבל שכר ועונש על כל מעשיה. ראה כאן רשימת הוכחות למציאות הנשמה:

https://www.hidabroot.org/article/214667

עצם הפחד מן המוות, והבחירה החופשית בין טוב לרע - הם מושגים רוחניים שטבע הבורא באדם כדי שיידע את תכליתו הנצחית, ולא ישקיע בהבלי הזמן. עובדה שבעלי החיים לא חושבים על אחריתם ואין להם בחירה בין טוב לרע. עצם הבחירה החופשית מוכיחה שיש שכר ועונש בעולם הבא על מעשינו.

וראה כאן באופן מדעי יותר במאמר "האדם - מכונה או נשמה":

https://www.hidabroot.org/article/177210

בספר דברים נאמר (פרק ל, טו): "ראה נתתי לפניך היום את החיים ואת הטוב, ואת המוות ואת הרע, אשר אנוכי מצווך היום לאהבה את ה´ אלוהיך ללכת בדרכיו ולשמור מצוותיו וחוקותיו ומשפטיו".

על חנוך נאמר: "ויתהלך חנוך את הא-לוהים, ואיננו כי לקח אותו א-לוהים". בתיאור מותה של רחל מוזכרת במפורש יציאת הנפש: "ויהי בצאת נפשה כי מתה". בעלת האוב העלתה את שמואל מקברו, והוא ניבא לשאול שהוא ובניו ייפלו ביד פלשתים: "ויאמר שמואל אל שאול למה הרגזתני להעלות אותי". אביגיל אומרת לדוד: "והייתה נפש אדוני צרורה בצרור החיים את ה´ אלוקיך, ואת נפש אויביך יקלענה בתוך כף הקלע".

 בספר קוהלת נאמר במפורש (פרק יב): "וזכור את בוראך בימי בחורותיך... כי הולך האדם אל בית עולמו וסבבו בשוק הסופדים, עד אשר לא ירחק [ירתק] חבל הכסף ותרוץ גולת הזהב ותישבר כד על המבוע ונרוץ הגלגל אל הבור - וישוב העפר על הארץ כשהיה, והרוח תשוב אל הא-לוהים אשר נתנה. הבל הבלים אמר הקוהלת, הכול הבל. ויותר שהיה קוהלת חכם, עוד לימד דעת את העם... סוף דבר הכול נשמע, את הא-לוהים ירא ואת מצוותיו שמור, כי זה כל האדם. כי את כל מעשה הא-לוהים יביא במשפט, על כל נעלם, אם טוב ואם רע".

 ראה עוד פסוקים המתארים את מציאות הנשמה, ורעיון שכר ועונש בעולם הבא:

https://www.hidabroot.org/he/article/111165

 בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:עולם הבאתחיית המתים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה