חברה והשקפה

אני בטוחה באהבתי לבורא אך לא בטוחה שהשם אוהב אותי

  • כ"ב טבת התשע"ח
אא

שאלה

אני חילונית אך מתפללת לשם כל יום והולכת לשיעורי תורה. ואני מאמינה שהשם אוהב את כל נבראיו.

אני בטוחה באהבתי לשם. אני מדברת אליו מתפללת לכבודו ומודה לו בכל עת. מבחינתי הוא יחיד ומיוחד. אך אני לא בטוחה שהשם אוהב אותי כפי שאני אוהבת אותו. אני לא מרגישה את אהבתו הרבה אלי. החיים שלי ממש לא פשוטים והדברים אינם מסתדרים לי כלל. הרי גם אבא ואמא כשיש להם כמה ילדים לרוב עושים אפה ואפה בין הילדים. תמיד קיים ילד אחד שיש להורים יותר רגישות כלפיו. הרבנים בהרצאות שלהם אומרים שאם תאהב ותאמין בשם בצורה כל כך חזקה השם יענה לךו יתן לך את מבוקשך. אני אוהבת את הבורא בצורה מיוחדת אוהבת אותו בהבנה שאין עוד מלבדו. למה השם לא מחזיר לי גם את אהבתו כלפי ? מדוע אני לא מרגישה את אהבתו. איך זה שהשם יודע שאני אוהבת אותו והוא לא נענה לתפילותיי ?
אני יודעת שאת הפשט ויש את הדרש. אני יודעת שיש דברים שקשורים לתיקונים.
אך אשמח לקבל תשובה מעמיקה
תודה רות

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

כל מה שאת מרגישה, וכל מה שאת חושבת - ניתן אך ורק ממנו יתברך. שהרי הכול ממנו, הגוף שלך, המוח שלך, הנשמה שלך, הרגשות שלך. את אוהבת אותו - רק בגלל שהקב"ה נתן בלבך אהבה ויכולת לאהוב אותו ברמה כזו ובמידה כזו. את מרחמת רק בגלל שהקב"ה נתן לך את היכולת לרחם (עובדה שחתול אינו מרחם על חתול אחר, ויש גם אנשים שלא זכו במידת הרחמים, ואינם מרחמים על חבריהם). אהבה ורחמים הם מתנה משמים, וממי לדעתך הם מגיעים?

הקב"ה הוא מקור כל האהבה ומקור כל הרחמים, ולכן אין מי שאוהב ומרחם יותר ממנו. כל אהבה או רחמים שאת חשה ביחס לעצמך או ביחס לאחרים, מגיעה אך ורק ממנו יתברך. הוא גם שנתן לך את הבחירה להשתמש בכוחות הנפש שנתן לך. אז דעי שהוא אוהב אותך הרבה יותר ממה שאת אוהב את עצמך, כי הוא הנותן אהבה ורחמים.

רגשות שונים, המעורבים ביצר הרע, עלולים להטעות אותנו בהסתכלות שגויה על ריבונו של עולם. יש בכך גם נסיון של הסתר פנים. ועם זאת תוכלי להיות סמוכה ובטוחה שהקב"ה אוהב אותך אהבה גדולה, ולא נוטש אותך לרגע. 

הקב"ה אינו אדם בשר ודם שעושה איפה ואיפה, והוא גם לא מוגבל בכח אהבתו כאדם. אלא הוא יתברך נמצא בכל מקום ובכל זמן, הוא לא מוגבל למקום מסוים או לזמן מסוים, הוא יתברך מקיים כל חלקיק בגופך, מלווה אותך תמיד מרגע לידתך ועד עכשיו, ונותן לך את כל תשומת הלב האפשרית - כי הוא ברא את נשמתך במטרה להטיב לך באופן האישי ביותר. 

פירוש הדבר הוא גם שיש נסיונות המיוחדים רק לך, לפי טבע בריאתך ותיקונך האישי שעליך לעבוד, נסיונות וקשיים שעליך לעמוד בהם בגבורה, דווקא משום שאת מיוחדת, ואינך זהה לאף נשמה אחרת. זו העובדה שהופכת אותך ליחידה ומיוחדת בזכות עצמך:

https://www.hidabroot.org/article/114003

עצם העובדה שהקב"ה מנסה אותך, ונותן לך בחירה בין טוב לרע, היא עצמה ההוכחה שהוא מתעניין בך מאוד, ורוצה בפעולתך הטובה וקירבתך אליו יתברך.

כדי להתחזק באמונה, אמליץ לך לעיין בכתבות הבאות:

אם אבא אוהב - אז למה כואב?

http://www.hidabroot.org/he/article/125233

10 הוכחות לכך שה' אוהב אותך, על אף הייסורים

http://www.hidabroot.org/he/article/798

זאת ועוד, זיכרי מה שאמרו חז"ל, שעוד לפני שאדם יורד לעולם, נקבע לו אם יהיה עשיר או עני, חזק או חלש, בריא או חולה, וגם כמה שנים יחייה.

הנשמה רואה כל זאת עוד לפני שהיא יורדת לעולם, ולמרות זאת אומרת "רוצה אני", כי הנשמה בעולם הבא מבינה שכל התנאים שקיבלו הם הטובים ביותר בשבילה.

למרות כל זאת - היהודים קיבלו כח רוחני גדול לבטל גזירות ולשנות את הגורל, או לפחות לדחות גזירות ולהקל את הגזירות שנקבעו בשמים - וזאת באמצעות תפילות, צדקה ותשובה.

התפילה מקרבת אותך לקב"ה, ויש בה זכות עצומה ותיקון בפני עצמו.

חשוב לדעת שאף תפילה לא הולכת ריקם, התפילות תמיד מקילות את המצב ומסייעות לאדם - הן יכולות להפחית כאב, ולהציל מגזירות קשות.

גם תפילות שלא נענו מיד - עדיין נשמרות בשמים כמלאכים מליצי יושר, אשר מסייעים ועוזרים בשעת צרה. התפילות כמובן גם מזכות אותך במצוות וקירבה רוחנית אדירה לקב"ה, שהיא העיקר.

היצר הרע מנסה לייאש, ולמנוע מכם תפילות גדולות ויקרות. אך אמרו חז"ל, שאפילו אם חרב חדה מונחת על צווארו של אדם - אל יתייאש מן הרחמים. לכן המשיכי להתפלל, והאמיני שהקב"ה רוצה בקרבתך, כפי מה שנאמר: "קרוב ה' לכל קוראיו, לכל אשר יקראוהו באמת".

לסיכום, אמליץ לך לצפות בקביעות בשיעורים המחזקים באתר וערוץ הידברות, בפרט בהרצאות שעוסקות בשמחה ואמונה.

בברכה רבה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:אהבת ה'תפילהה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה