שאל את הרב - כללי

אלוקיםםם

  • כ"א טבת התשע"ח 
אא

שאלה

שלום..רציתי לדעת שכשאשר נשמה מסיימת את תיקונה בעולם הזה בהצלחה ועולה לגן עדן אז למה היא לא רואה את אלוהים? למרות שאין לו גוף אבל הוא כן יכול להתגלות באיזשהי דרך אז למה הוא לא עושה את זה ? כי אם כבר אנחנו בעולם האמתי והוא אבא שלנו ואנחנו אוהבים אותו והוא אוהב אותנו ואין סיבה שלא נראה אותו אז למה לא ?

תשובה

 

בס"ד

שלום וברכה,

היא רואה את השכינה. 

בתורה נאמר: "כי לא יראני האדם וחי" (שמות לג, כ). על כך ביארו חז"ל: "בחייהם אינם רואים, אבל במיתתם רואים!" (במדבר רבה פרשה יד).

מכאן שהנשמות זוכות לקשר אישי עם יוצרן בעולם הבא, רק שכל נשמה זוכה לקירבת אלוקים שונה לפי רמת דרגתה בגן-עדן. אמרו חז"ל: "שבשעת פטירתו של אדם אין מלוין לו לאדם לא כסף ולא זהב ולא אבנים טובות ומרגליות, אלא תורה ומעשים טובים בלבד" (אבות ו, ט). ככל שאדם מקיים יותר מצוות בעולם הזה, כך יזכה להיות קרוב יותר לאלוקים בגן-עדן, ויהנה מזיו השכינה.

בברכה,

דניאל בלס


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:מיתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים