הלכות ומנהגים

קבלת גרים

  • י"ד טבת התשע"ח
אא

שאלה

שלום לרב בלס. רציתי לשאול למה בכלל מתאפשר קבלת גויים ליהדות? מה הסיבה?כידוע הגיור תלוי במתגייר והאדם יכול לשקר ולעבור גיור ולהביא אי סדר בילדים בלי שיודעים שהוא גוי כי הוא עבר גיור וכ'ו. לא היה יותר פשוט שיהודי יהודי ומי שלא אז לא מצטרף לעם? למראית עין זה נראה קל ופשוט בלי לסבך... תודה מראש

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

גויים הם בני אדם, וככל בני האדם יש להם בחירה חופשית. הבחירה הזו מאפשרת להם לבקש את ה', ולזכות לקירבתו אם יהיו מוכנים להשקיע בכך.

רבים מגדולי הדורות היו גרים או בני גרים. דוד המלך היה צאצא של רות המואביה. אונקלוס היה גר, רבי עקיבא היה בן גרים. 

הקב"ה מצרף לעם ישראל יהלומים מכל העולם, וכך יש לנו אומה מפוארת שלתוכה הצטרפו האנשים המובחרים הצדיקים והטובים ביותר בהיסטוריה.

חשוב להבהיר שקבלת תרי"ג מצוות אינה תהליך פשוט בכלל, ואיני מאמין שיש גוי שיהיה מוכן לקיים את כל המצוות אם אינו מאמין בתורת ישראל. ועוד שעם ישראל שנוא בכל רחבי העולם, ואין עוד עם שרוצחים באנשיו רק בשל זהותם. לכן גוי שבוחר להצטרף לעם ישראל, מקריב בכך הרבה מאוד, ואפילו מסכן את חייו.

עם זאת, מטרתם של בתי-דינים בישראל הוא למנוע קבלת גויים נוכלים ומחפשי טובות-הנאה. אחד מהדברים הראשונים שאומרים לגוי, הוא שלא כדאי לו להתגייר, שהאומה היהודית שנואה בעולם, והמצוות רבות ודיניהם קשים. מוטל על הרבנים לעקוב אחרי הגר ולראות שאכן מקיים את המצוות וכוונותיו אמיתיות. אם חלילה מצטרפים לעם ישראל ערב-רב שלא מקיים את המצוות, הרי זו באשמת בתי-דינים שלא היו ראויים לגייר, וגדולי ישראל כבר התריעו רבות נגד הגיור הבעייתי בצה"ל.

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:העם היהודיגיור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה