חברה והשקפה

אחרי שמתים, אתה ממשיך להיות מי שהיית או שאתה הופך למישהו אחר?

  • כ"ט כסלו התשע"ח
אא

שאלה

שלום, טיפה קשה לי להסביר את שאלתי - התחלתי לצפות בתוכנית של הרב זמיר כהן על עיצוב האישיות, והוא הסביר שיש תכונות שנולדים איתם, ויש תכונות שרוכשים עם הזמן וכו', אז ידוע שירדנו לעולם כדי לתקן משהו והמקום האמיתי שלנו הוא למעלה. אז מהו האופי האמיתי שלנו?? איך שאנו מתנהגים פה כך גם אנו התנהגנו בעולם האמת? וגם, אחרי שאדם מת הוא ממשיך להיות מי שהוא היה בעולם התחתון, או שהוא הופך למשהו אחר? מקווה שהצלחתי להסביר את שאלתי אשמח לתשובה. :)

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

הבנת נכון. 

אך לעצם שאלתך - האופי האמתי שלנו נקבע לפי המעשים. כלומר המידות שאנו בעצמנו יצרנו ופיתחנו - הם ילוו אותנו לנצח כזכויות לעולם הבא. אדם יכול להיוולד חכם, אך הוא לא חכם במהות - אם לא עבד על חוכמתו ופיתח אותה בעמל ויגיעה ועיון! מנגד זאת גם אדם שנולד כעסן - אם יעבוד על מידת הכעס וייפתח ענווה ורוך, אז ייקח את המידה הטובה שפיתח לנצח בגן-עדן.

המידות הטובות יוצרות את קירבתנו לקב"ה, וככל שאדם עבד יותר על מידותיו, או פיתח את מידותיו הטובות, אז יזכה לחיבור גדול יותר לקב"ה בעולם האמת.

אך בעולם הבא אי אפשר עוד להשתנות, ומה שהשיג האדם - איתו הוא יישאר לעד.

עם זאת, ודאי שחל שינוי בנשמה העוזבת את הקליפה הגשמית של הגוף. כל אדם שמגיע לעולם הבא משאיר מאחוריו את תאוות העולם הזה (אכילה ושתייה ופרייה ורבייה) ועל כן לא יימשך אחריהם בגן-עדן.

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:נפשמי אני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה