הלכות ומנהגים

כשרות אבא לא כ"כ דתי

  • כ"ז כסלו התשע"ח
אא

שאלה

שלום הרב,אין לי רבנית שתדריך אותי , התחזקתי מלפני כמה שנים ואני לא יודעת איפה יש רבנית שיכולה להדריך אותי לכן אין לי משהו להתייעץ איתו אז אשמח אם תוכל לעזור .אני בת 16 מבית דתי לייט וכמו שכבר הבנתה אין רב שמדריך את המשפחה .בבית שלנו יש כלים נפרדים בשר וחלב ,אבל הכיור והמיקרוגל משותף ,אבא שלי מבשל אצלנו במשפחה והוא פחות מבין את החשיבות בזה אז הוא לפעמים משתמש בכלים חלבים לאוכל בשרי ולהפך .הבנתי שאם אבא שלי לא נוטל ידיים בבוקר או אחרי השירותים יש אם זה בעיה אם הוא מבשל ,וגם כשהוא מבשל שמתי לב שהוא לא מנפה את הקמח .בעיקרון האוכל שהוא קונה כשר אבל אני לא יודעת את הההלכות בזה ,במשפחה אמא שלי נוטלת ידיים אז לפעמים היא נוטלת על הכלים שבתוך הכיור והבנתי שיש גם עם זה בעיה .הרב אני לא יודעת מה לעשות,אנחנו גם אוכלים בסעודות שבת אצל סבתא שלי והיא חילוניה וכל שבת אני לא יודעת אם מותר לאכול או לא כי חוץ ממה שפירטתי מקודם היא גם קונה בשוק כמו פירות וירקות ושם לא נותנים מעשרות ואני לא בטוחה שהיא הטבילה את כל הכלים שלה .כמובן שיש עוד דברים אך אני לא יודעת את ההלכות בזה .אני מפחדת לפגוע בכבוד סבתא ואבא שלי במיוחד בשבת שכולם ליד השולחן .הרב מה לעשות?בימי חול ובשבת ובכללי?תודה ממש

תשובה

שלום וברכה

אשרייך שזכית להתחזק כל כך ה' יעזור שתמשיכי להתחזק ולהתעלות עוד ועוד כאוות נפשך בעז"ה.

  1. סליחה על האיחור הרב בהתייחסות, עקב עומס על המערכת אבדה שאלתך ולא ראיתיה עד עתה ואיתך הסליחה.
  2. ראשית נשמח לסייע לך ברבנית שתסייע לך טלפונית לפי רצונך כדי שתזכי להדרכה טובה כרצונך. אם תרצי בכך נא לשלוח לנו מס' טלפון ונשוב אילייך. כמובן שנשמח לענות לך על כל שאלה ובעז"ה נענה לך במהירות האפשרית ולא תמתיני עוד זמן רב כל כך.
  3. בכיור אפשר להקל גם אם הוא לא נפרד. אין לך לחמם כלום במיקרוגל אלא אם את יכולה להכניס את זה בשני שקיות ולקשור היטיב או בקופסא הרמטית.
  4.  אף שאבא לא נוטל ידיים בבוקר הוא בוודאי שוטף את ידיו מהברז בהזדמנויות שונות ולכן יש להניח שהוא נוטל ידיו לסירוגין ולכן האוכל מותר.

מה הכוונה שאבא לא מקפיד על בשר וחלב? הוא מבשל בשר בסיר חלבי או להיפך?

ניפוי הקמח אינו מעכב בדיעבד.

בקשר לסבתא, האם עיקר הבעיה היא רק תרומות ומעשרות? את החלות הם קונים או שהיא אופה לבד?

טבילת כלים לא אוסרת בדיעבד את המאכל.

בהצלחה ואשמח לסייע לך עוד,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:שאלותחיזוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה