שאל את הרב - כללי

שמירת נגיעה לנערות

  • י"ח כסלו התשע"ח 
אא

שאלה

שלום כבוד הרב! אני בת 14 ושומרת נגיעה. תמיד אמרו לי שאחת הסיבות לשמירת נגיעה היא כדי שלא יקרה איסור חמור. למה שזה יקרה ? לא כל הבנים ככה !! יש לי גבולות אני יכולה לשלוט על עצמי ולדעת מה אסור ומה מותר. אשמח לתשובה

תשובה

לכבוד השואלת, 

סליחה על האיחור בתשובה. 

כפי מה שנראה לך היום, נראה שאין בעייה בדבר. 

אמנם מטבע הדברים, שברא הקב"ה אשר בהתפתחות הגוף מגיל 14 עד גיל 20, ההורמונים גם כן מתפתחים; ואז גם הגבר וגם האשה מרגישים עוד יותר דחף לביטוי רגשות פנימיות ולבטא אותם באופן הטבעי  שהוא באופן הפיסי. 

התורה, שהכירה היטב את תהליך ההתפתחות אצל כל אחד ואחת, מלמד לכל בחור ובחורה לנתב את כל הדחפים שלהם  רק כלפי אותו שותף בחיים המיוחד בשבלהם, דהיינו רק כלפי אותו שמתייחד איתו בזמן הנישואין.  וכאשר בחור או בחורה מבקשים לבטא את הרגש שלהם המתבצע באופן טבעי ופיסי, כלפי מי שאינו אותו אחד המיוחד שבשבילהם אלא לבחור או לבחורה אחרת - ולו יהא המעשה הפיסי הקטן ביותר, כמו נגיעה קלה - הדבר אסור לחלוטין. 

בברכה שתזכי להמשיך תמיד בדרכך הטוב ויהא לך תמיד הכח לשמור את גדרי התורה המחוייבות, 

רב נחום


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:שמירת נגיעה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים