שאיפות להצליח זה כוחי ועוצם ידי?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום, הנני מודעת למשפט "כוחי ועוצם ידי". אני חוזרת בתשובה ונתקלתי בבעיה: לאחר שהגעתי להבנה שבאמת הכל בידי ומאת השם יתברך, לאחר שאני נוחלת כישלון קשה למצוא את הנקודה ממני אני מרימה את עצמי. אפשר לומר שאיבדתי את עצמי בדרך, כיוון שמחשבתי היא, שאני אומרת תודה לקב"ה ואם היה כשלון סימן שזה מה שהיה צריך להיות. איך אני ממשיכה הלאה? מאיפה אני שואפת את המוטיבציה להמשיך.לפני שהבאתי למודעת ולחיי המעשה את התורה, הייתי אומרת לעצמי" טוב את יכולה, את מסוגלת". האם השאיפה להצלחה או לתוצאות חיוביות הינה "כוחי ועוצם ידי"? תודה

תשובה

כוח הבחירה החופשית שניתן לאדם, ודוקא הידעה שהאדם אינו מכונה מתוכננת מראש של טבעים ורצונות, נותנת לך את הכוח והידיעה שהכל בידך , כתוב הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים, אין כמעט דבר שאין לו נגיעה ליראת שמים , ולכן אין דבר שלא ניתן לך בו בחירה , את צריכה להמשיך בדרך של אמונה בעצמך וביכולתך האישית אבל תמיד להתפלל ולייחל לסיעתא דשמיא שלא יתערבו בבחירתך וימנעו אותה, אלא יאפשרו לך לפעול בכוחך.

ההשתדלות שלך בכל דבר היא החשובה!הנסיון והפעולה לעשות משהו זה מה שדורשים ממך! התוצאה....זה כבר בידי שמים ובזה באמת אם לא יוצא לפועל תחזקי עצמך באמונה שהכל בידי שמים.

כאשר קורה דבר אסון וכדומה אז הזמן לחזק את האמונה שאם משמים נגזר ונקבע כך את מקבלת את זה ומכניעה עצמך.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה