אמונה

מה ההבדל בין גויים ליהודים - למה אסור להתחתן עם גויי

  • כ"ג תשרי התשע"ח
אא

שאלה

שמי a/z חזרתי בתשובה בביל 17 וחצי כיום אני בת 36 נשואה פלוס 7 ב"ה גם זכיתי לעשות 5 הופעות לבנות סמינר לקירוב וחיזוק מלווה בסיפור האישי בליוי שירים שכתבתי. אני כותבת על אחותי היחידה שגרה בהוואי ונשואה לגויי כבר שלוש שנים יש להם תינוקות והיא בהריון אני מציינת שחמיה יהודי שערך ברית מילה לבעלה הגויי וגם שלפני חתונה הוא הסכים להתגייר אם זה מפריע לה שהוא גויי. אחותי לצערי לא חפצה בחיים דתיים ולכן לא דרשה ממנו להתגייר. אני מציינת שהיא מדליקה נרות כל יום שישי כל חג אורחת סעודה עם כל הסימנים והמנהגים וצמה בכיפור. זאת אומרת שיש לה אמונה אבל רחוקה היא מאד . היא שאלה אותי את השאלה הנל ושלחתי לה תשובה מפורטת שפירסמתם שבוע שעבר באתר אני מכניסה את תשובתה כדי שהרב יבין איפה היא נמצאת - וזו תשובתה: אני מבינה שבעולם המאוד צר אופקים שלכם מבלי להעליב או להיות צינית את מאמינה שכל זה באמת נאמר או נכתב... אני ממש אבל ממש לא. זו בדיחה עצובה שבעיני באה כדי לשלוט באנשים ולעשות סדר. גם איך שהוא מתחיל את התשובה בהשוואה לכל הדתות - היא לא שאלה של מי הדת הכי טובה שחרר ובכלל כל אדם דתי בטוח שהדת שלו היא הכי הכי, ואלוהים בכיס שלו. וזה עוד יותר מראה לי שהכל זה חרטה אחת גדולה. כן יש אלוהים ואני מאמינה במידה מאוד מסויימת ולא עיוורת בדת היהודית, מפני שאין לדעת מה באמת נעשה במעמד הר סיני, וכל המפרשים השוביניסטים והצמאי כוח לשליטה באדם הוסיפו כאוות נפשם כדי שהיו עוד ועוד גדרות שיהיה יותר קל לשלוט ממש כמו הפוליטיקה, לצערי זה עדיין מתרחש במגזר הדתי. אני יודעת שבתוך תוכך את מרחמת עלי, אבל נשבעת לך שאני מרחמת עליכם הרבה יותר, מאמינה לי? או שאת חושבת שהיצר הרע שולט עלי? כמה שטיפת מוח אלוהים ישמור. שרלה אני אוהבת אותך אבל מבויישת עד מאוד בדעותייך כמו שאת ככל הנראה בשלי. צריך להמנע משיחות אלו. אני מבקשת מהרב תשובה שלא מבוססת על אמונה אחא על השכל על משהו שאי אפשר להתכחש לו ואולי כל פעם מאמר או דיבור או חכמה חזקה שאוכל לשלוח לה ועשות בה רושם ולנער אותה . אני מתפללת כל יום אליה . ודרך אגב משפחתה של בעלה ממש לא אוהבים אותה ושונאים את זה שהיא יהודיה. אשמח לעזרה . שרה זאב.

 

תשובה

שלום וברכה שרה,

הסיפור על אחותך מצער מאוד, אך ודאי אין לגייר גוי שאינו חפץ להתגייר. אני מבין שאורח החיים שלה אינה מאפשר לה להכיר בטעויותיה הגורליות שעשתה בחיים, והדברים שקראה פגעו בדימוי העצמי שלה, ומכאן נובע הזלזול.

ביטויים ילדותיים כגון "המפרשים השוביניסטים והצמאי כוח לשליטה באדם".

ביטויים כאלה לא יעלו על שפתיו של אדם שקרא את ספר התורה, וידוע את מה שעברו הנביאים והצדיקים לאורך הדורות (עקדת יצחק; בריחת יעקב מפני עשיו ועבודתו אצל לבן; משה רבנו שאפילו לא נכנס לארץ ישראל; וכן היה בכל הדורות צדיקים שמסרו נפש על התורה, כגון מסכת חייו של רבי עקיבא שהקריב את כל חייו עבור התורה), ואת מה שמסרו נפש על שלום ביתם כבוד האשה (על כל בעל ציוו כלפי אשתו: "אוהבה כגופו ומכבדה יותר מגופו"! וכל חג הפורים שעוסק בהצלת ישראל על ידי אסתר המלכה), וכמובן רמת הביקורתיות הגבוהה שלהם ביחס למקורות.

מי שמגלה זלזול ברמה שהביעה, מגיע ממקום של גאווה עיוורת, ולא ניתן לשנותו במצבו. כי אי אפשר לנהל דיון רציונלי ממקום של התנשאות, אלא רק ממקום של חקירה בגובה העיניים.

מי שמרים את האף - לא מסוגל לראות אפילו דברים פשוטים מאוד שנמצאים תחת עיניו.

אני מציע שלא תתווכחי איתה עוד, כי הוויכוחים רק יחריפו את מצבה, ויגרמו לה עוד שנאה וקצף, בעקבותם היא תחפש טיעונים מחוכמים יותר להתנגח ביהדותה. כי סוף סוף יש לה חסימות מפני האמת, והיא אינה חפצה באמת שתציג אותה באור שלילי כל כך.

במקום זאת דברי איתה ברוך ונעימות על יהדותה, על הדברים היפים שהיא מפסידה, ואל תתווכחי איתה על עיקרי אמונה, אלא הציעי לה לצפות בהרצאות שונות בערוץ הידברות שמציגות את היהדות בדרכי נועם, ומתוך זה אולי יפתח לבה לשוב ליהדותה המקורית. 

בנוסף,

אני מציע לך שתחפשי בגוגל את המילים "שיחה גורלית" ותקראי חוברת קצרה שכתבתי על עיקרי האמונה. מתוך הכרת ההוכחות הלוגיות למציאות הבורא ואמיתות התורה שבכתב ושבעל פה, יהיו לך כוחות נפשיים גדולים יותר להתמודד מול אחותך, גם מבלי להתווכח עימה בנושאים אלה.

שלך בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:התבוללותתשובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה