אמונה

תורה מן השמיים. מעמד הר סיני

  • ח' תשרי התשע"ח
אא

שאלה

בהרבה שיחות על אמונה מבססים את עליונות הדת היהודית בכך שניתנה במעמד המוני מול כל העם לעומת הדתות האחרות שנתנו כביכול לנביא יחיד. ואחת ההוכחות של אמיתות הדברים היא שאם עם שלם טוען שראה וחזה.. זה חייב להיות אמת. כלומר מסתמכים על "חכמת ההמונים". ואני שואלת כיצד להתיחס לכך שמליוני אנשים מאמינים בנצרות ובאיסלם? ואם הם ככ טפשים להאמין לזה. מדוע שאחשוב שאותם יהודים שיצאו ממצרים יותר חכמים? ומדוע לא יכול להיות שמעמד הר סיני לא יותר ממופע טכנולוגי מתוחכם לאותה התקופה? או סמי הזיה? שאלתי באמת באה ממקום של חקר האמת והתקדמות באמונה צעד אחד צעד. אך איני יכולה להתעלם מהמחשבות האלו שצצות לי.. תודה מראש

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

ההסתמכות אינה על "חכמת" ההמונים, אלא על "עדות ראייה" של המונים.

וההבדל בין השניים הוא עצום.

אנשים רבים יכולים לטעות, אך אנשים רבים אינם יכולים לשקר.

מיליוני אנשים מאמינים שמוחמד ראה מלאך במערה. זו היא אמונה, והם מכירים אותה ככזו. אך לא תמצא עם שימציא היסטוריה, ויטען שכל אבותיו ראו מלאך או נס אחר. כי לשם כך נדרש עדות שקר המונית עליה יסכימו מיליוני שקרנים, ודבר כזה הוא בלתי אפשרי מעצם הטבע האנושי.

אילו היה הדבר אפשרי, אלפי דתות בעולם היו ממציאות נסים המוניים ומבססות עצמן על התגלויות אלוקיות לפני המונים.

לכן הנושא לא קשור לחכמה.

כמובן שמוסיף לדעת שבני ישראל היו חכמים וביקורתיים, כפי שאנו יודעים. אך ההוכחה מגיעה מעצם העדות ההמונית - שהיא היסטוריה.

יש לנו היסטוריה נאמנה בת אלפי שנים, המתעדת ומאמתת את שליטתו של בורא עולם בעשרת מכות מצרים, בקריעת ים סוף, במשך 40 שנה במדבר, בנבואות לא הגיוניות שהתרחשו לאורך יותר מאלפיים שנה כמתואר בספר הספרים, ועיקר התגלותו של בורא עולם בפני כל עם ישראל במעמד הר-סיני. ראה כאן במאמר "ההוכחה ההיסטורית":

https://www.hidabroot.org/article/219799

אף "מופע טכנולוגי" לא יכול להפוך ימה שלמה לדם - אפילו בימינו, להוריד אש וברד יחד מן השמים, להרוג את כל בכורי מצרים ברגע אחד, לקרוע את הים לשניים, וכו' וכו'. הנסים בתורה הם בסדר גודל ארצי שרק בורא עולם ששולט בטבע יכול לחולל. ראה:

https://www.hidabroot.org/article/75707

סמי הזיה סתם מערפלים את החושים ואת ההגיון. הם לא יכולים להניב אותה הזיה עם מסר מדויק בפני מיליונים, וכמובן לא להציל עם שלם של עבדים ממצרים ולהאכילם במדבר במשך 40 שנה. גם עמים אחרים השתמשו בסמים, ואם היה הדבר אפשרי, עוד הרבה דתות היו ממציאות התגלויות המוניות באמצעות סמים. מכאן שהדבר בלתי אפשרי.

אני מציע שתכתוב בגוגל את המילים "שיחה גורלית" ותקרא חוברת קצרה שכתבתי בנושא עיקרי האמונה. בחוברת זו תגלה שיש הוכחה שקודמת לאמיתות התורה, והיא עצם ההוכחה שקיים אלוקים אשר אמור להתגלות לאנושות בדת מן הדתות. ועל כן הגיוני שנמצא רק דת אחת המדווחת על התגלות המונית בפני עם שלם. ראה שם.

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:תורה מן השמיםמעמד הר סיני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה