אמונה

בריאת העולם ע"י כח אחד

  • ז' תשרי התשע"ח
אא

שאלה

שלום כבוד הרב! רציתי לשאול כיצד ניתן לדעת שהעולם נברא ע"י כח אחד בלבד ושאין מספר אלים השולטים כביכול בעולם בלבד תודה רבה

תשובה

לכבוד השואלת,

מה שאת צריכה לדעת שבורא אחד פירושו שהוא שולט בכל. 

יש לך לבקש בקשות מאת הבורא ולראות אם יש לו איזה מניעה לקיים אותם; ובאם אין לו מניעה בשום פעם הרי שהוא שולט בכל, ואין עוד אל המונע ממנו לעשות רצונו. 

הדרך להתפלל באופן כזה ולראות ענייה לתפילותיך, חייבת להיות לפי הכללים המסורים לנו שהבורא נוהג עם בני העולם, וכדלהלן:

תתפללי בכל יום לבורא העולם על דברים קטנים וספיסיפיים שאתה צריך. תגיד לו: "רבונו של עולם, אני לא בטוח אם אתה שם או לא, אבל ליבי פתוח לאפשרות שאולי אתה כן נמצא. לכן אם אתה אכן שם רבונו של עולם, אבקש ממך שתתן לי היום את סייעתך, סייעתא דשמיא בזה ש... (דבר קטן שאתה צריך שילך טוב באותו יום). תודה ששמעת." ואח"כ, אל תחשבי אודות התפלה שהתפללת בכלל, רק תמשיכי במשך שאר שעות היום כאלו שלא התפללת.

 

הסיבה שאין לך לחשוב כלל אודות המחשת תפילתך, היא כדי שלא תבוא לידי "צפייה".  מקובל אצלנו מהגמרא, שעצם הצפייה התמידי לדבר, דוחה (באופן רוחני) את התוצאה מלבוא (מקור: גמרא ברכות לב: וסנהדרין צז.). כלומר, אל תצפה ותחשוב שאם אכן השם באמת שמע את תפילתי, אולי הולך להתגשם התוצאה שבקשתי עכשיו - כי הצפייה האינטנסיבית לעניית התפלה דוחה את התוצאה מלבוא - ואפילו אם בשמים כבר הוחלט להעניק לך כן את התוצאה שעליו התפללת. ולכן כדאי לך להסיח את דעתך מאותה תפלה ולעסוק בשאר דברים במשך היום, ושלא לצפות באופן מיידי ומעשי לענייה על תפילתך.

 

רק אח"כ בסוף היום, כאשר תשחזרי לעצמך את כל מה שאירע באותו יום, תבדוקי אם בעצם העיקר מה שביקשת אכן נתמלאה; ואם מצאת שהדבר כן, אז יש לתלות שזה הגיע כתוצאה מזה שהשם ענה לתפלתך - ואפילו אם לא הגיע התוצאה בדיוק באופן שאת תיארת שיגיע [כי כדי לזכות שהבקשה תיענה בדיוק באותו אופן שהבן אדם תיאר שיבוא, דרוש הרבה הרבה זכויות].

 

וכיון שזכית להיענות יום אחד, תמשיכי לעשות כן עוד יום ועוד יום, ואחרי שתראה שבורא העולם עונה לך על עיקר בקשתך בכל פעם ופעם אחר פעם ויום אחר יום, אז תוכלי לדעת בבירור  שיש מישהוא נמצא בלי ספק ששומע לתפילותך ועונה עליהם, ושאין לו מעצור לעשות כל מה שבעולם משום כח אחר.

 

בברכה,

 

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:בורא אחדאמונהתפילהבורא העולםאין עוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה