חברה והשקפה

למה היסורים בגיהנם הם כאלה...

  • ט"ז אלול התשע"ז
אא

שאלה

שלום כבוד הרב למה בגיהנם הסיורים הם שריפה חנק שריפה כל מיני דברים כאלה למה זה לא סתם דוגמא לעבוד כמו חמור נגיד מי שחטא בידיים ירים הרבה דברים איתם או לא יודע מה למה זה חייב להישרף להיכתך להיחנק להתפרק כלמיני דברים כאלה מה אלוקים סדיסט? הוא אוהב דברים כאלה שיקרו? עכשיו אני יודע שתענה לי שבגלל זה נברא גיהנם ותצטט לי את הפסוק לא אחפוץ במות הרשע למה כל הסדיסטיות הזאת או שסתם דוגמא מי שאומר שאלוקים וותרן יבתרו מעיו? למה לחתוך למה לא יזכה להבין שאלוקים לא וותרן? למה זה מגיע לפינה הזאת אה אני וותרן טוב איך נראה לך שאני לא בוא נקצוץ לך את המעיים! מה הקטע? על גילגולים הבנתי את הרעיון שחוזרים בצומח או דומם וכו..

תשובה

בס"ד

 שלום וברכה,

 על התורה נאמר "דרכיה דרכי נועם - וכל נתיבותיה שלום". התורה אשר לימדה "ואהבת לרעך כמוך", "לפני עיוור לא תיתן מכשול", "לא תלך רכיל בעמך", "לא תחמוד", "ואהבתם את הגר", וכו' וכו'. וראה כאן אינספור דוגמאות נוספות על המוסר של היהדות:

https://www.hydepark.co.il/topic.asp?topic_id=2558986&forum_id=4142

 לגבי שאלותיך על דין בן סורר ומורה, וארבע מיתות בית דין. ראה בבקשה כאן:

https://www.hidabroot.org/question/18735

 כפי שתראה במאמרים לעיל, אין רצון התורה להעניש, והעונשים היו נדירים מאוד בישראל. רק שונאי ישראל הגדולים ביותר אכן היו נענשים על חטאים אלה, ולא השוגגים.

 התורה מדגישה את חומרת העבירות באמצעות העונשים.

אם התורה היתה קובעת עונש קל לחילול שבת - רוב היהודים המתפרנסים היו עובדים בשבת. רק מפני שיודעים את חומרת העבירה, ידעו בני ישראל לשמור על השבת ככבת עינם במשך 2000 שנות גלות (למרות שלא היו בתי דין שמענישים).

וכן "יוותרו מעיו" היא לשון קשה שמביאה את התלמידים להתרחק מדעה רעה עד מאוד, לחשוב שמותר לעבור על המצוות כי ה' הוא רחמן ולכן יסלח על הכל. דעה כזו כופרת בכל התורה כולה, ולכן היה חשוב להרחיק ממנה.

 לפני שתגיב, חשוב מאוד שתקרא את מאמרי בעיון:

https://www.hidabroot.org/article/211728

 אשמח להיות לעזר  בכל שאלה.

 בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:עונשגיהנוםטוב ה'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה