אמונה

הסבל האנושי מחמת חטא אדם הראשון? או מכוון מלמעלה?

  • י"ב אב התשע"ז
אא

שאלה

דבר שאני מסתפק בו הרבה זמן, כל הבריאה היא חלקים של נשמתו של אדם הראשון, נשמה שהתחלקה להרבה גופים, רק שהשכיחו מאיתנו את העבר שלנו שאנחנו אדם הראשון, אז כל הסבל שלנו הוא בגללנו? כי "מה' לא יצאו הרעות", רק מהאדם? או שחטא אדם הראשון היה מגולגל מאת ה'? כי איך חטא האדם אם לא היה לו יצר הרע כלל? היצר הרע, היה חיצוני בלבד, וחטא שהוא שוגג גמור, זו החטאה, ולא בחירת האדם, ומה שלא בוחר האדם - מאת ה' הוא הרי. ... ? והרי לאדם יולד, שאם לא כן, השכר לא יהיה שלם, שהוא יהיה נהמא דכיסופא, ואם לא היה חוטא אדם הראשון, הוא היה סובל מנהמא דכיסופא? ובאמת לפי חלק מהפירושים, הוא רצה לקחת על עצמו קשיים כדי להתגבר, אז הכל בעצם היה מכוון מאת ה'? במדרש שהבריאה היא 7 אלף שנה, זה באורגינל היה מתוכנן מאת ה'? או שנוצר מחמת בחירה רעה של אדם הראשון?

תשובה

שלום וברכה

האדם הראשון היה בניסיון בעת חטא עץ הדעת ואם היה זוכה להתגבר על הניסיון הוא היה זוכה להגיע לתיקון השלם בדין ולא בחסד והיינו זוכים לעולם התיקון מיד.

מאחר ואדם הראשון חטא הפיל את כל העולם כולו בהרבה מדרגות והכניס יצר הרע בקרבינו ואנו עד היום מנסים לתקן את כל מה שעיוותה נשמת של אדם הראשון שאנו היינו חלק ממנה.

הסבל בעולם כיום הוא חלק מהתיקון להוציא את כל הניצוצות הקדושות שנפלו לקליפות על ידי החטא ולהעלותם חזרה אל המקום הראוי בקדושה.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:ניסיוןאדם הראשון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה