אמונה

איך אפשר לדעת שה' ברא את העולם?

  • כ"ד תמוז התשע"ז
אא

שאלה

שלום לכבוד הרב! 1. איך אפשר לדעת שה' ברא את העולם ומשגיח עליו כל רגע ורגע, ולא כאותם שאומרים שהקב"ה ברא את עולם ועזב אותו ? 2. איך אפשר לדעת שכל מה שקורה לי בחיים זה בהשגחה פרטית ומדויקת ולטובתי? ולא קרה לי סתם במקרה ? 3. איך אפשר להרגיש את ה' ולדעת שהוא שומע אותי? תודה רבה,

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

1. אלוקים אינו עוזב את העולם, שהרי הוא מקיים את העולם בכל רגע ורגע בכוחו, ובלעדיו הכל היה חוזר לתוהו ובוהו. אלוקים נתן לאדם שכל ותודעה להכירו ולעובדו, ומכאן שהוא משגיח בו השגחה מיוחדת. אחרת לא היה נותן לו שכל ותודעה כאלה.

כמו כן, אלוקים התגלה לפני כל עם ישראל במעמד הר-סיני ויציאת מצרים, והנבואות בתנ"ך התגשמו אחת לאחת, והוכיחו את שליטתו של אלוקים בהיסטוריה, והשגחתו המיוחדת בעם ישראל. נא לקרוא בהרחבה:

https://www.hidabroot.org/article/184207

https://www.hidabroot.org/article/211638

2. אלוקים שולט בכל האירועים שקורים בעולם, שהרי הכל בשליטתו, אפילו אטום זעיר, כך שלא ייתכן דבר שפועל מעצמו או מתרחש ללא ידיעתו ורצונו.

כמו כן, מציאות האדם היא שמוכיחה שה' משגיח בו, שכן ה' ברא בלבנו מושגים כמו צדק ורחמים ואהבה ואמונה. ומכאן שהוא יתברך משגיח בנו השגחה מיוחדת התואמת את הנשמה שנתן בנו.

וכמובן, התורה הוכיחה באמצעות ההתגלות לעם ישראל שאלוקים נותן שכר ומעניש, ולכן זה הוא אחד מעיקרי האמונה. ששום דבר אינו קורה במקרה, אלא הכל מגולגל משמים לטובה.

יתר על כן, מטרת הטוב היא להטיב, ומאחר שה' הוא שלם, רצונו הוא להטיב לנו, ועל כן כל מה שקורה לאדם נועד לטובתו. הנושא הוסבר כאן:

https://www.hidabroot.org/question/132674

3. מלבד התפילות, כדאי להתבודד בכל יום ולדבר עם הקב"ה במילים שלך ובשפה שלך על מה שאת מרגישה וחושבת, תודי לו על דברים שנתן לך בחיים ובקשי את מה שאת צריכה. ומתוך שיחות אלה תרגישי את אלוקים יותר ויותר בתוך חייך.

אך הדרך החשובה ביותר להתחבר לאלוקים היא באמצעות שיעורי תורה קבועים בכל שבוע ושבוע, המחדירים את אור התורה ללבך. כשם שצריך לאכול ולשתות בכל יום, כך צריך שיעורי תורה כדי למלא את הסוללות הרוחניות שלנו.

לסיכום, אני ממליץ שתחפשי בגוגל חוברת קצרה שכתבתי בשם "שיחה גורלית", המשיבה לשאלות שהזכרת, ורבות נוספות. בהצלחה!

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:השגחה פרטיתאמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה