חברה והשקפה

מה אכפת לקב"ה מה יאמרו גויים

  • י"ט תמוז התשע"ז
אא

שאלה

בהרצאתו של הרב אלי עמר לגבי בנית בית המקדש הוא אמר שנתן הנביא אמר לדוד המלך שלא יבנה את בית המקדש מפני שכשהוא יהרס הגויים יאמרו שהבית נהרס לא בגלל מעשי עם ישראל אלא בגלל שידיו של דוד המלך שפכו דמים. ואני שואלת מדוע חשוב לקב"ה מה יאמרו הגויים, הרי הם גויים? יש עוד מקרה שגם שם נאמר שלקב"ה היה "אכפת" מה יאמרו גויים. מדוע זה כך? תודה

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

בית המקדש נחרב בגלל שנאת חינם של בני אדם, וחשוב לזכור זאת בכל שנה ושנה, למען נגדיל אהבת חינם עד שייבנה בית המקדש בקרוב בעזרת השם.

כבוד ה' מתפרסם בכל העולם. עם ישראל נועד להיות אור לגויים, ורוצה התורה מראש למנוע תירוצים מטופשים של אומות העולם כלפי ישראל.

כך אומרת התורה: "והייתם לי ממלכת כהנים וגוי קדוש".

עם ישראל דומים לממלכה של בני מלך, בעוד אומות העולם דומים לאזרחי הממלכה ואיכריה. על כן יש להתחשב גם בהם, ולהאיר להם מאור תורתנו הקדושה, ולא להטעותם.

כמו כן, 

הטענות שטוענים הגויים - חודרות בסופו של דבר גם לליבות בני ישראל, במיוחד פשוטי העם. וכאשר עם ישראל שומע תדירות שהגויים מאשימים את דוד המלך בחורבן בית המקדש, דבר זה היה מקל מעל לבם את חומרת מעשיהם הרעים - שנאת החינם שהביאה לחורבן. ורצה הקב"ה למנוע טעות זו אפילו מפשוטי עם ישראל, כדי שיזכרו את סיבת החורבן האמיתית וימנעו מלשוב עליה.

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:חילול השםמה יאמרו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה