אמונה

עולם הבא ולמה לנו תחיית המתים

  • י' תמוז התשע"ז
אא

שאלה

שלום וברכה זכיתי להתחזק לפני כ 12 שנה וכיום 2 בניי לומדים בתלמוד תורה , שלשום בני הבכור בן ה- 11 שאל שאלה שלא הצלחתי לענות והיא : היהדות מדברת על העולם הזה כזמני וכל המטרה של החיים הם בעצם העולם הבא הנצחי. עם כך מדוע ימות המשיח ונבואות אחרית הימים ובתפילות מדובר על תחיית המתים? אם חיי העולם הבא הם השלמות וחיי הנצח ועונג שלא ניתן לתאר ולהבין בשכל הגשמי אז למה לנו תחיית המתים ?

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

יפה שבנך שואל שאלות חכמות ונבונות, בעזרת השם יזכו ילדיך לגדול בתורה.

ובמענה לשאלה,

ירידתנו לעולם הזה נועדה כדי לקיים תורה ומצוות, ולעמוד בנסיונות, וכך להגדיל שכרנו לעולם הבא, ולזכות לקרבתו של הקב"ה לנצח נצחים בגן-עדן. 

מאז הגלות נמנעו מאיתנו מצוות רבות התלויות בארץ ישראל ובבית המקדש, אשר בכוחן היה לכפר על עוונות ולהגדיל שכרנו ועומק תורתנו עד מאוד.

על כן, מטרת השיבה של נשמות לעולם הזה בתחיית המתים, תהיה כדי לשוב ולקיים מצוות בשלמות, לעלות לבית המקדש, ללמוד תורה בעומק רב עד מאוד ובשלמות, וכל זאת ללא מפריעים ומטרידים של היצר הרע הקיים בימינו. כך יזכו כל הנשמות בעולם להשלים תיקונן המלא, ויהיו לנצח בדרגה גבוהה מאוד בגן-עדן.

עם זאת, ישנה בימינו משמעות ובחינה מיוחדת לעמידה בנסיונות ולימוד התורה שלנו - מאחר שלא פשוט לעמוד בנסיונות הדור בזמן של גלות רוחנית שבה אנו נמצאים. לכן כל מצווה שלנו שווה פי אלפי אלפים, כי כגודל הקושי כך גם גודל השכר.

כשתגיע הגאולה השלמה, הנשמות יהיו מוגבלות למעשיהן הקודמים, ולא יוכלו להשיג אותה שלמות רוחנית אלמלא השקיעו בתורה ובמצוות עוד בימי הגלות. כל מעשה טוב שאנו זוכים לקיים היום - נזכה לשכרו כפל כפליים כשיגיע המשיח. והלוואי שכל עם ישראל יזכה לשוב בתשובה עד אז.

נא לראות עוד בהרצאתו של הרב זמיר כהן על נבואות אחרית הימים:

https://www.hidabroot.org/video/68365

ולתשובות נוספות לילדיך בנושאי אמונה, על תכלית החיים והבחירה, קרא חוברת קצרה שכתבתי בשם "שיחה גורלית" (חפש בגוגל). 

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:עולם הבאאמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה