חברה והשקפה

יהודים וגויים אבא מפלה?

  • ה' תמוז התשע"ז
אא

שאלה

שלום כבוד הרב הקב''ה נתן ליהודים זכות לקבל תריי''ג מצוות ולגויים הוא נתן 7 מצוות כדי לזכות לחיי העולם הבא ממה שלמדתי כולם הם חביבים בעני ה' כי את כולם הוא ברא יהודים וגויים כאחד ממה שאני מבין כולם הם ילדיו השאלה שלי היא איך לנו הוא נותן להיות תמיד במעלה גבוהה יותר מה אבא יכול לעשות הפליות עם ילדיו?

תשובה

 בס"ד

שלום וברכה,

זו אינה אפליה, בשל שלוש סיבות עיקריות:

1. אם יירד ה' שוב מסיני וירצה למסור תרי"ג מצוות לעמים, האם יחפצו בכך ויודו לו? האם הנוצרים ישמחו עכשיו לוותר על החזיר והשרימפס והריבית ואיסורי נגיעה וראייה, ולשמור שבת מבלי לעשות בה שום מלאכה? האם המוסלמים ישמחו עכשיו ללכת בציצית ובתפילין ולקיים סוכות ופסח ושבועות, ולקבוע עתים ללימוד גמרא ומשנה והלכות בכל יום? הרי בעבורם תהיה התורה כעונש גופני ונפשי שלא יחפצו בו.

מסיבה זו דתות שקריות כמו הנצרות והאסלאם אינן דורשות שינוי משמעותי בחיים ממאמיניהם, כי הם אינם חפצים בשינוי אמיתי של אורח חייהם עבור ה'.

גם עצם שנאתם הבזויה של העמים לעם ישראל במשך אלפי שנים, מוכיחה את דחייתם מן התורה והמצוות, שכן, היה עליהם להביט בהערצה רבה לעם שמקיים את תורת ה', לחפוץ בה ולחקות אותה.

ה' "חוקר כליות ולב", הוא יודע את לבות בני האדם, ועל כן אינו נגלה למי שלא חפצים בו, ואינו מצווה במצוותיו את העמים שאינם מוכנים להקריב למענו!

מסיבה זו המתין עד אלפיים שנה עד שנולד העם היהודי שהיה מוכן לקיים את התורה, ואמר "נעשה ונשמע". העמים האחרים היו אנוכיים מאוד, חיו בשפלות מוסרית, לא קיימו אפילו שבע מצוות בני נח, הקריבו קרבנות אדם, הקימו מקדשי זנות, ודברים חמורים ומתועבים. מאחר שה' ראה שאינם רוצים בו ובתורתו, לא נתן להם את התורה, אלא השאירם עם הדרישה המינימלית לשבע מצוות בני נח. ראה עוד במאמרי:

https://www.hidabroot.org/article/143876

2. גם צריך להוסיף ולשאול, האם הגויים מקיימים את המוטל עליהם? כלומר, את שבע מצוות בני נח. האם המוסלמים נזהרים שלא לשפוך דם נקי? האם הנוצרים נזהרים שלא לעבור על איסורי גילוי עריות? האם האסייתים נזהרים שלא לעבוד פסלים ואלילים שקריים? האם העמים הקימו שלטונות מוסריים כפי שנדרש מהם?

שכן, כאשר הם מתרשלים אפילו במצוות הבסיסיות שהוטלו עליהם, מדוע יצווה עליהם ה' עוד מאות מצוות נוספות שלא יעמדו בהם, ועוד יענשו בעבורם?

3. ה' אינו מפלה את הגויים, שכן, כל מה שהגיור דורש הוא טבילה וקבלת עול תורה ומצוות, כך שכל גוי יכול להפוך ליהודי אם ירצה בכך.

אין מושג של "גזענות" ביהדות. התורה אינה דוחה סינים או אפריקאים או אירופאים על סמך הגזע שלהם. כל גוי יכול להפוך ליהודי לכל דבר ועניין, ואף יש מצווה לאהוב את הגרים ולסייע להם בכל עניינם ולא להפלותם!

ומכאן, שה' לא הפקיר את העמים האחרים. הוא נתן להם אפשרות לחלק בגן-עדן אם יקיימו מצוות בסיסיות שבין אדם לחבירו, ויהיו אנשים טובים, ובנוסף לכך הביא לפרסום תורתו בכל רחבי כדור הארץ, ובכך נתן לכל גוי שמעוניין בכך את האפשרות להכיר בתורת האמת ולבחור להתגייר. 

אין זה צירוף מקרים שספר התורה הוא הספר הכי מודפס ומפורסם בכדור הארץ. כל מי שרק מתחיל להתעניין בנושא של דתות - נדרש בראש ובראשונה לקרוא את ספר התורה, ולהכיר את ההתגלות המקורית האמיתית לבני ישראל. ועובדה שגויים רבים הצטרפו לעם ישראל לאורך הדורות, והיו מגדולי תנאים ואמוראים שהיו מבני גרים.

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:יהודיגוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה