הלכות ומנהגים

דחוף מאוד! נמצאת בשבעה וצריכה לדעת את ההלכות.............

  • ה' תמוז התשע"ז
אא

שאלה

לכבוד הרב! אימי נפטרה ביום ראשון א'תמוז ורציתי לדעת כמה דברים- לגבי נעליים ראיתי תשובה שלכם באתר ואני מצטטת:תשובה שלום וברכה כתבו הפוסקים שרק נעליים שנעלה בשעת המוות אין ללבוש, אבל כל שאר הנעלים מותר ללבוש, ומנהג טוב שתפדו את הנעליים בצדקה. בברכה - בנימין שמואלי ראיתי בעוד מקומות שמוסבר שהייתה אי הבנה והבינו בטעות שצריך לזרוק.. למה בבית העלמין מדגישים נעליים לזרוק כל אחד מהזוגות בפח נפרד שלא ימצאו זוג שלם וינעלו... מה ההלכה בפועל? בנוסף רציתי לשאול:  האם הרב יכול לכתוב לי פירוט של מנהגי האבלות בכללי ובעיקר, איך עליי לנהוג בזמן השיבעה.  האם מותר לי לומר פרקי תהילים.(אני ספרדיה- עדה מרוקאית( תודה מראש!

תשובה

שלום זברכה

א. אנו מדברים מנעלי המת ולא מנעלי האבלים. נעלי המת שהיו על המת בשעת מיתה אין ללכת איתם וכל שאר הנעליים של המת ניתן להשתמש. 

נעלי האבלים כולם מותרים בשימוש ואין כל חשש בדבר, אין לזרוק נעליים לשום מקום. כמובן שלאחר הלוויה מתחילה האבילות ולכן חולצים את הנעליים. 

מותר לומר פרקי תהילים בדרך תפילה.

הלכות אבילות בקצרה ראי https://www.hidabroot.org/%D7%99%D7%9C%D7%A7%D7%95%D7%98-%D7%99%D7%95%D7%A1%D7%A3/%D7%94%D7%9C%D7%9B%D7%95%D7%AA-%D7%90%D7%91%D7%9C%D7%95%D7%AA

בהצלחה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:אבלותנעליים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה