אמונה

איך אפשר להמשיך להאמין אחרי כל הצרות?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

הגיע לאזני מידע כאילו הנצרות הוקמה בגלל שראשי העם היהודי בזמנו היו מושחתים, ואז קמו כמה יהודים שרצו לתקן כביכול את המעוות והשחיתויות ובגלל זה הם נודו ע"י ראשי העם (המושחתים) ומזה נהייתה הנצרות, היתכן? אני יודעת שלא. מה אני יכולה לעשות כדי לדעת מה להשיב לאפיקורס? אני עובדת במקום חילוני ומפריע לי שרב הזמן אין לי תשובות לטענות שלהם. חוץ מזה האין זה נכון שאולי צריך להיות אדם הגון לגמרי מבחינת דרך ארץ ורק אז להתחיל בעבודת ה'? מה אם אני חרדית ומנהלת אורח חיים חרדי אבל מצד שני אני מכירה אנשים שבבין אדם לחברו הם הרבה הרבה יותר טובים ממני? בכלל אני הרבה פעמים מרגישה שאני לא יודעת בכלל למה אנחנו חיים, הרי יש אירועים טראומתיים בחיים שכל אדם חייב לעבור, למה זה טוב? אני כבר לא יודעת למה לצפות מצד אחד רע לי בחיים האלה מכל מיני סיבות (איני מצליחה לראות את החצי כוס המלאה) התחושה שלי היא שאין ביכולתי להשיג את הדברים שאני הכי רוצה (לפחות חלק) אני מרגישה המון עיכובים, לפעמים אני פשוט מחכה שזה ייגמר ואז אני שואלת למה כל זה? אני מכירה את התשובות הסטנדרטיות שאומרות שהקב"ה טוב שרוצה להיטיב והוא לא רוצה לתת לנו מתנת חינם, אלא רוצה שנרגיש שמגיע לנו ועמלנו על זה אבל לפעמים החיים כרוכים בכל כך הרבה סבל אכזבות ועוגמת נפש, ואז מגיעה השאלה האמיתית שבעצם עם הקב"ה לא היה בורא אותנו אז פשוט לא היינו קיימים ולא היינו זקוקים לשום שכר כי פשוט לא היינו קיימים, אז בעצם מה סיבת הסיבות לקיום העולם? וכל זה בלי להזכיר את הסבל של כלל האנושות אנשים מתים מרעב כל יום, מתים במלחמות וממחלות, יש המון סבל, למה??? איך אני יכולה לקבל ולהמשיך להאמין בטובו של הקב"ה אחרי השואה וכל הסבל האנושי שאני יודעת שקיים בעולם הזה? איך?! אני מתבכיינת על דברים (לדעתי בצדק) שאחרים היו רוצים שאלה היו הצרות שלהם, ובכל זאת. אני פשוט משתגעת. תשובתכם דחוף!!!

תשובה

שלום

ראשית כדאי תמיד באמת להכניס דברים לפרופורציה נכונה. בקשר לנצרות אין כל צורך להשיב על כך . נניח שאכן היתה הנהגה מושחתת (דבר שאינו נכון ביחס להנהגת חכמי התורה והפרושים שהיו אנשים חסודים בכל דרכיהם כפי שאנו רואים עד היום). האם זאת סיבה לאלץ את אלוקים לתת תורה חדשה? איזה מין טענה זאת??? אנו דבר ראשון צריכים לשבור נקודה אחת המושרשת בנו.

והיא הרגשת הבעלות והיותנו אדונים על גורלנו. הקב"ה ברא עולם ובריות כי כך רצונו נקודה. מדוע הוא רצה לברוא? כי הוא רצה שיהיו כאלה שיהנו מטובו. אדם הראשון חטא והכל הסתבך והעולם נכנס לתהליכי חושך וכו כפי שאנו רואים לעינינו. יגיעו עוד זמנים טובים ויתרון האור מהחושך והיינו כחולמים ביחס לרעה , ויתברר הטוב והאור הגדול.

ובאמת צריך סבלנות ואמונה ולהחזיק מעמד עד הגעת ימים טובים אלו. ובנתיים אנו רואים איך שכל הצדיקים והחסידים שכאב כל אחד ואחד מכלל ישראל נגע להם לגופם ממש והם חשו את צער הגלות כצערם האישי, המשיכו באמונתם ובקידוש שם שמים ודבקו בו באהבה גמורה . מהם אנו צריכים לשאוב את העידוד והתקווה ולדעת ששכלנו קטן והבנתנו מועטה , וודאי שאין בכוחנו להבין ולעמוד על סוד השם ורצונו כעת. אך העתיד הטוב ברור ויגיע.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה