מה מברכים על קורנפלקס עם חלב?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

1. מה מברכים על קורנפלקס עם חלב? ואם אני אוכלת סעודה שכוללת ספגטי שניצל ותפו"א מה לברך בהתחלה ומה בסוף הארוחה? 2. לפני מספר חודשים הייתי בקשר עם רבנית מסויימת, והיא סיפרה לי שיש ילד יתום שזקוק לתרומת כספים לחתונתו וכמה שיותר יותר טוב, אמרתי לה שאפריש אליו את המעשרות מהמשכורת שלי כל חודש וגם אמרתי שאתן לו בתוספת 1,000 ש"ח לחתונה או לחגים (שבאו בדיוק אחרי החתונה) כמה ימים לאחר מכן נכנסנו לחובות כספיים מאוד גדולים והייתי צריכה לחסוך כסף למקרה שניתקע, צילצלתי לרבנית ואמרתי לה שלא אוכל לתרום לה את הכסף כרגע. לאחר זמן מה העניין הכספי הוסדר והתחלתי להפריש מעשרות ליתום, השאלה שלי היא האם אני חייבת לתת גם את ה- 1,000 ש"ח?

תשובה

1.קורנפלקס ברכתו שהכל.(כאשר הוא עשוי מתירס,על סוגי הברנפלקס שעשוים מקמח חיטה ברכתם מזונות). ספגטי ברכתו מזונות,שניצל שהכל,ותפוחי אדמה בורא פרי האדמה.

 כל דבר שברכתו מזונות חשוב יותר משהכל ואדמה ולכן צריך להקדים ולבר עליו קודם לברכת שהכל על השניצל או האדמה על תפוחי האדמה.

2.צדקה זה הדבר היחיד שאמירה וגמירות דעת לתת תופסת ומחייבת בעשיה ,ולכן צריכה את לתרום,ניתןכמובן לחלק למספר תשלומים ולהקל על עצמך את התרומה.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה