שבת

שאלה לגבי שבת- בעלי לא שומר.

  • י"ד ניסן התשע"ז
אא

שאלה

שלום כבוד הרב.. בעלי לא שומר שבת אני משתדלת לשמור מה שאני יכןלה אני מדליקה נרות שמה צדקה קבוע לפני ההדלקה של הנרות. וההורים שלי ושלו שומרים שבת עכשיו להורים שלו לא מפריע שאנחנו נוסעים אליהם לארוחת שישי ולאחר מכן נוסעים חזרה לבית ואילו להורים שלי זה מפריע כי הם אומרים שאסור לנו לנסוע אליהם לארוחת שישי כי כאילו הם מכשילים איתנו ויוצא מצב שבעלי לא עושה אצלם שבתות וחגים אני עושה אצלם עם הבת שלי שבתות כשהוא עובד הוא פראמדיק במדא ועורך דין. הוא לייב לעבוד שישי ושבת במדא ובזמן הזה בשבת הוא לומד חומר של הלקוחות שלו של המשרד עכשיו רציתי לדעת אם יש איסור שאומר שאנחנו מכשילים את מי שאנחנו באים אליו והולכים אנחנו באים בשישי לפני כניסת שבת והולכים אחרי הארוחה

תשובה

שלום וברכה

לא כל כך הבנתי. את נוסעת בשבת? זה גופו חטא חמור כל כך ולמה תעשי זאת? הם לא מוכנים שתישארו שם כל השבת?

אסור לאף יהודי לחלל את שבת, גם אם הוא מגדיר את עצמו כמחלל שבת/חילוני וכדו'. אסור ליהודי לגרום לאחר לחלל שבת או לסייע בידו לחלל שבת חלילה, לכן אסור ליהודי להזמין יהודי אחר לסעודת שבת כאשר הוא יודע שלאחר הסעודה הוא יחלל שבת. חמור מכל דבר אחר זה שיהודי היודע את מעלת השבת ואת חומרת עוון החילול יראה איך שבנו/בתו מחללים שבת זה גורם לאדם מאמין את אותה הרגשה כמו אדם שרואה את בנו מתאבד מול עיניו. איך יכול יהודי היודע את מעלת השבת להזמין מאן דהוא לסעודת שבת שבעצם נעשית כדי לכבד את השבת כאשר הוא יודע שמיד לאחר מכן המוזמן יבזה את השבת?

שמירת שבת היא יסוד היהדות ויסוד האמונה, אינני אומר שתכפי על בעלך שמירת שבת וחג, אולם את לעצמך עלייך לעשות הכל לחזור לשמירת שבת מלאה ותזכי לפשע רב ורוב נחת מבתך היקרה שתראה שבת יהודית כהלכתה כפי שאת חונכת וראית בס"ד.

אשמח לסייע לך עוד ככל הצורך.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:חילול שבתשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה