לימוד תורה לנשים

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בתור אחד שמחפש תמיד לגדול לא הבנתי מה נותן לי לימוד תורה -הרי הכל סיפורים אמיתיים אמנם שקרו בעבר -למה לא ללמוד קבלה בשביל לחזק את הנפש את הרוח כי הרי זוהי פנימיות התורה הניסתר ,איך אני מיתחזק בלימוד התורה?

תשובה

נבאר בקצרה את ענין תלמוד תורה: כל דבר בעולם יש לו אחיזה רוחנית גבוהה יותר, הכל מתחיל משורשים רוחנים שהולכים ונעשים גשמיים יותר עד צורתם הגשמית ביותר כפי המתגלת בעולמנו.

התורה היא הצורה הרוחנית של כל העולם ,וכפי שנאמר במדרש הסתכל באוריתא(תורה)וברא עלמא,היא התוכנית של העולם בדיוק כמו תוכנית המונחת לפני מהנדס,וגם לאותה צורה רוחנית של התורה יש הרבה דרגות רוחניות גבוה מעל גבוה, הרובד הפשוט ביותר של התורה זה הפשט שזה בעצם התורה המיושמת פה בעולמנו וכפי שהתגלתה במעשי בני האדם ובפעולות העולם המעשיות,כאשר ישנם עוד ועוד מעמקים עד הנסתר בלי סוף.

כאשר אנו לומדים תורה אנו עוסקים ברצון השם כפי שמתגלה בצורתו האמיתית ובכך אנו מדבקים עצמנו בהשם ומקבלים השפעתו וטובו, הלימוד עצמו מזכך את העוסק ומקדש אותו בכך שמתחבר לבורא עולם בלימוד. אך כדי שיהיה השפעה מועילה על האדם כפי דרגתו, ולא יגרם "שבירת הכלים", שזה קבלת שפע יותר מיכולת הכלי לקבל שגם זה דבר לא רצוי (בדיוק כמו למעט את השפע), דבר שתוצאתו עגומה וגורמת לשברון הגוף או לטעויות של כפירה עד אובדן כל אמונה וזכות וכו`, אסור לנו ללמוד דברים שמעבר לדרגת קדושתנו כעת,ומעבר ליכולת גופנו להכיל.

זוהי אחת הסיבות להמנע מלימוד הנסתר לאנשים אשר עדיין לא התקדשו ולא מלאו עצמם בלימוד הפשט וההלכה. הרוצה להרחיב בהבנת מהות לימוד תורה ומעלתה יעיין בספר הנקרא "נפש החיים" לר חיים מוולוזין תלמיד הגאון מוילנא שער ד בו מבאר בהרחבה את מעלת "לימוד תורה" וההשגות להם זוכה הלומד בה.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה