יש מושג של תפילה שלא נענית.

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

היה לי מצב שהתפללתי הרבה ומאד וחזק ומכל הלב עם דמעות וממש ממש השתדלות לאורך זמן ונתתי המון צדקה ונסעתי 4 פעמים לצפת בלילה לבד רק בשביל בקשה אחת ולא קיבלתי להפך רק נהיה לי המצב גרוע יותר לאן הלכו כל התפילות איפה כוונה טובה שלי וחזר לי רע ? למה ככה ? הייתי ילדה טובה ושקטה עכשיו אני מאוכזבת מ- ה` ולא יפה מה שקרה עברו 3 שנים והמצב נהיה רע יותר לאן הלכו כל התפילות שלי ? למה ה לא רואה אותי ?

תשובה

באחד מפרקי הסליחות בימים נוראים אנו מבקשים "ושים דמעותינו בנאדך(כלי אחסון) להיות",מהות הבקשה היא: אנו מבקשים מהשם שישמור את דמעותינו,ולכאורה זה לשם מה, מה יועילו לנו דמעות שכבר שפכנו ולא נענו עליהם? אלא פעמים אדם מבקש על דבר מסוים וחלילה לו אם תתקיים בקשתו על זה ,

כיוון שבזה טמונה מפלתו או אסונו והדבר יתכן מכל מיני סיבות, ומשמים מרחמים עליו ולא נענים לבקשתו, אבל בכל אופן השם ברחמיו שומר את אותם דמעות ותפילות יקרות ובגיע כעבור שנים צרה על אותו אדם ואין מה שיעמוד לזכותו או שלט יכול להתפלל באותו מצב או שאין לו מספיק זכויות באותה שעה , באים אותם דמעות ואותם תפילות שהוא עצמו כבר התייאש מהם, ועומדים לזכותו ומושיעים אותו. ישנו ספר מר` נחמן מברסלב שנקרא "משיבת נפש"- ראוי לכל חפץ בקירבת השם לעיין בו ולעודד עצמו בו בשעותיו הקשות.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה